Avatar billede larsgrau Forsker
02. juli 2011 - 14:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udregne antal dage

Hej

Jeg har en tabel med føglende koloner:

ID
DATO
EL
EL FORBRUG PR DAG

Jeg taster data i DATO og EL, så vil jeg gerne have den selv regner ud hvor mange dage der er gået sidste indtastning, det vil sige den skal trække dato i fra den dato der er i linen før, også skal den også trække EL fra EL i linen før, og regne et forbrug ud pr dag. og skrive det ind i EL FORBRUG PR DAG.

Hvordan gør man det, og er det nemtes af gøre det via forspørgelser eller VBA ?

/lars
Avatar billede supertekst Ekspert
02. juli 2011 - 15:04 #1
Der er jo også en mulighed for at eksportere foresp. til Excel, hvor der kan beregnes via formler.
Avatar billede terry Ekspert
02. juli 2011 - 16:22 #2
Something like this in a query

SELECT tblEL.Dato, tblEL.EL, (Select  TOP 1 EL From tblEL L WHERE L.Dato < tblEl.Dato order by dato DESC ) AS EL_Last, [EL]-[EL_last] AS Expr1
FROM tblEL
Avatar billede terry Ekspert
02. juli 2011 - 16:23 #3
.
Avatar billede terry Ekspert
05. juli 2011 - 17:51 #4
comments are welcome