Avatar billede kongfjong Nybegynder
01. juli 2011 - 13:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dump af DB til anden DB i command line på IIS server

Hej med

Jeg arbejder lige pt. med en IIS server på en Windows Web Server 2008 R2 dedikeret og skal i bund og grund "bare" have kopieret en ret stor db over i en anden db (på samme server). Og i stedet for at sidde og rode med phpMyAdmin, vil jeg gerne bruge Command line for ligesom at gøre opgøret nemmere, da jeg ved det speeder processen en hel del.

Men jeg har brug for hjælp til hvilke kommandoer jeg skal bruge og sådan. Så er der en venlig sjæl derude der kan give mig et praj på den front? :)

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2011 - 13:35 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2011 - 13:37 #2
Avatar billede kongfjong Nybegynder
01. juli 2011 - 15:11 #3
Tak :) jeg har så også brug for en klient da mysql ikke kører på selve webserveren men på en seperat db-server. Kan du anbefale en god en?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2011 - 15:19 #4
Du burde kunne installere MySQL hvor som helst og saa bare uploade EXE evt. et par DLL hvis saadanne bruges.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
01. juli 2011 - 15:49 #5
Ah okay, du mener exe og dll til mysqldump right?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2011 - 16:07 #6
og mysql (mysql er command line client, serveren er mysqld!)
Avatar billede kongfjong Nybegynder
01. juli 2011 - 16:24 #7
Ok tak læg et svar ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2011 - 17:27 #8
svar