Avatar billede pallepopmand Nybegynder
28. juni 2011 - 19:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Minecraft spilserver.. BETA

Hej, Mig og nogle venner spiller noget det hedder Minecraft. Så ville vi gerne lave en server for kun os 3 kunne kommer på.. Jeg har prøvet og prøvet med Minecraft's server ting ting. Vi spiller ikke in-browser. Så ville høre om der var nogle herinde som tilfældigvis kunne lave ne meget nem guide til hvordan jeg kan lave den der server.
Hilsen Patrick
Avatar billede Blueeyez Mester
28. juni 2011 - 20:26 #1
Hent følgende fil: http://www.minecraft.net/download/Minecraft_Server.exe?v=1309285275914

lav en mappe der hedder minecraft server og smid filen derind

derefter åbner du minecraft_server.exe og så når den er færdig med map, så skriver du i kommandolinjen i programmet "stop" og så lukker den ned, dernæst åbner du følgende fil:

server.properties og så vil du se følgende:

#Minecraft server properties
#Tue Jun 28 20:22:34 CEST 2011
level-name=world <- navn på server filens mappe.. behøves ikke ændret

allow-nether=true
view-distance=10
spawn-monsters=true
online-mode=true <- denne kan i blot sætte til false, da den blot gør at i er lidt afhængige af serveren (minecraft.nets login server)

spawn-animals=true
max-players=20
server-ip=
pvp=true
level-seed=
server-port=25565 <- Denne port skal forwardes til pcen, ellers kan i ikke logge på den
allow-flight=false
white-list=false <- Denne skal du ændre til true og dernæst åbne filen: "white-list" og skrive jeres brugernavne derind
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
29. juni 2011 - 09:11 #2
Mange tak for det! Kan du forklare hvordan man port forwarder på en router fra TDC? Vi har HomeTrio.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2011 - 12:17 #3
Kommer an på hvilken router i har fået.. man portforwader ikke ens steder på alle routere ;)
Avatar billede christian_ps3 Nybegynder
31. juli 2011 - 15:49 #4
jeg kan godt hjælpe dig med alt port og det hele hvis det er det :) jeg har selv en minecraft server med TDC :)
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
31. august 2011 - 19:12 #5
Jeg har ordnet det nu. Lukker tråden nu
Avatar billede Bjarne-Korngaard Nybegynder
17. januar 2012 - 10:45 #6
Hej jeg har lidt samme problem. Jeg vil gerne have oprettet en Minecraft Server men kan ikke åbne porten i routeren.

Forskellen er at jeg arbejder i en fritidsklub hvor vi har TDC Erhverv og følgende opsætning:

1) TDC ADSL Modem: Speedstream 5100
2) TDC Router: Efficient Networks se5880
3) D-Link Trådløs router: DIR-635

Som jeg kunne læse mig til var det ikke umiddelbart muligt at åbne portene i se5880, men I kender måske til en anden løsning?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. januar 2012 - 11:45 #7
#6 Du burde gerne kunne åbne porte i 2 og 3, du skal dog nok være direkte tilkoblet nr 2 før du kan få adgang til den og ikke køre igennem nr 3 som start..

Et eksemple, i router 3 åbner du port 25565, den skal henvise til en specifik ip (Medmindre globalt er muligt, det burde det, så skal du blot åbne standard gatewayen som kan ses via cmd og ipconfig.

i router 2 skal du åbne port 25565 til den ip som enhed 3 har fået tildelt..

Du kan evt lægge ud med punkt 3 og så holde serveren lokalt (Blot så du ved den del virker) går ud fra at i bruger trådløs frem for kabel?
Avatar billede Bjarne-Korngaard Nybegynder
17. januar 2012 - 12:13 #8
Jeg kan ikke finde ud af at få adgang til router 2 men hvis jeg kan køre server lokalt med router 3 kunne det også fungere. Vores computere er kablet til router 2 dog. Det trådløse bliver ikke brugt til andet end et par bærbare.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. januar 2012 - 12:25 #9
#8 Du skal vel blot kontakte TDC? Så burde de guide dig ;)
Avatar billede Bjarne-Korngaard Nybegynder
19. januar 2012 - 15:02 #10
Det forsøger jeg. Mener bare det bliver en kostbar affære.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. januar 2012 - 16:44 #11
#10 Hvis du er koblet direkte til enhed 2 så burde du da godt kunne logge på denw web interface og konfigurere den? Prøv på det.

Skriv endeligt hvis det er, men du kan jo os blot fjerne enhed 2?