Avatar billede enl Nybegynder
01. august 2001 - 16:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

3DS VIZ og Lightscape Lights

Hey er der en der kan hjælpe mig, Når jeg skal exportere min model til Lightscape, får jeg ikke mine Lightscape Lights med.....det er til at få lange nosser af...
Jeg har set i \"Inside 3D studio VIZ\" at der burde være et faneblad i \"Export Lightscape Prep. File\" der hedder \"Lights\" det har jeg ikke. Er det grunden ???
Jeg arbejder med 3DS Viz v3.1
Avatar billede scandinav Nybegynder
02. august 2001 - 13:49 #1
Er ikke lightscape programmet over alle programmer når det kommer til å sette lys? Jeg tror det er meningen att du skal hente dine modeller inn i lightscape... og lysette der.
Avatar billede enl Nybegynder
02. august 2001 - 14:14 #2
Det er rigtigt at Lightscape er programmet når der skal laves arkite
Avatar billede scandinav Nybegynder
02. august 2001 - 14:20 #3
?
Avatar billede enl Nybegynder
02. august 2001 - 14:34 #4
Ups den smuttede... vi prøver igen..
Det er rigtigt at Lightscape er programmet, når der skal laves visualiseringer der skal bruges til at analysere lyset. Men i 3DS Viz, har man den mulighed at bruge lys/spots der opføre sig (nætsen) som lyset i Lightscape (Lightscape lights), og Lightscape kan konvertere disse til ægte Lightscape lys, når de bliver exporteret som LP fil.... dvs. på denne måde har du mulighed for at se hvordan lyset vil opføre sig før du exportere til Lightscape..... mit problem er at når jeg så åbner min LP fil i Lightscape så er der ikke nogen armature/lysfordelinger(IEC-filer) men du skal have tak for interessen, der er åbenbart ikke så mange der har haft det problem.

Mvh. Enl
Avatar billede scandinav Nybegynder
02. august 2001 - 15:02 #5
Jeg har selv ikke arbeidet med lightscape eller VIZ... Mit svar var grunnet på \"saker\" jeg har hört..

Lycka till videre;)

(alt.3d.studio... altså newsgruppen.. pleier av og til debatere en del VIZ / Lightscape..Try it;)
Avatar billede enl Nybegynder
02. august 2001 - 15:24 #6
ok. mange tak for tippet
Avatar billede enl Nybegynder
03. august 2001 - 20:26 #7
Fandt \"selv\" svaret, ringede til 3D connection