Avatar billede encorez Nybegynder
27. juni 2011 - 23:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Router blokere sider

Hej

Jeg har et underligt problem som jeg kun har set hos mig selv.
Der er visse sider som jeg delvist ikke kan hente. F.eks. netbank hos jyske bank og danske bank. Her kommer den ind på siden men det Java boks bliver ved med at køre og køre og man kommer aldrig frem til brugernavn.
Hvis jeg på Silvans hjemmeside vælger Ugens tilbudsavis, så står min browser og venter på svar fra s7.addthis.com. Det er sikkert et markedsføringsfirma de har implementeret.
Selv her på eksperten, i skrivende stund, er siden ikke færdig med at loade fordi der står i status i browseren at den venter på svar fra adserver3.openadex.dk.

I routeren har jeg forsøgt at slå alt firewall fra jeg kunne finde. Og nogle gange virker det, men det er kun kort varigt, så virker det igen ikke.

Jeg har lige her til aften konstateret at det virker fint med kabel, men ikke over WiFi.

Så for mig virker det som om at min router blokere at noget trafik simpelthen ikke får lov til at kommunikere ud af mit netværk. Og når den blokere for det, så er der få hjemmesider som ikke vil vise mig indholdet.

Og det er det samme for alle bærbare i husstanden.

Jeg aner ikke hvor problemet er og hvad jeg ellers kan skrue på i min router opsætning.

Router: D-link 2740B

Håber meget nogen kan give mig hints til at få dette til at køre.
Avatar billede Renex Nybegynder
28. juni 2011 - 12:08 #1
Hey :p

Lige for at få noget på plads:

Din browser loader ikke siden færdig når du er på wireless, men kan godt når er koblet op med kabel ?

For umiddelbart ville jeg mene du skulle hente den nyeste opdatering af Java, hvis du ikke allerede har den..
Avatar billede encorez Nybegynder
28. juni 2011 - 18:35 #2
Ja, det er korrekt. Og netop derfor vil jeg ikke mene at det kan have noget med java at gøre. Plus det er på alle husets bærbare. Så jeg synes det udelukker det er et lokalt problem, altså på den enkelte bærbar.

Jeg havde i starten held med at slå SPI firewallen fra i routeren hvilket fik det til at virke et par uger. Og jeg troede derefter jeg havde fikset det med at fjerne et flueben under Firewall settings i routeren SIP.
Men igen, det virker ikke genne wireless!! meget underligt og irriterende
Avatar billede encorez Nybegynder
29. juni 2011 - 11:23 #3
Hmm, jeg kom i tanke om at jeg i min router har indsat Googles DNS adresser, 8.8.8.8 og 8.8.4.4. Jeg regnede ikke med at det skulle have sådan en indflydelse, men efter at jeg nu har skiftet til Telenors DNS adresser, så virker det sgu!!!

Er der nogen der kan forklare det? Jeg ville egentlig gerne bruge en åben DNS istedet for Telenors. Er der nogen der er kendt med andre "gode"?
Avatar billede Renex Nybegynder
30. juni 2011 - 03:41 #4
Du kan lave en open DNS inde på http://www.opendns.com/ det er nemt og smerte frit ^^,

Kanon du kom frem til en løsning
Avatar billede encorez Nybegynder
30. juni 2011 - 10:53 #5
Men hvorfor dælen kan den google dns give mig de problemer?

Det burde da virke!!
Avatar billede encorez Nybegynder
30. juni 2011 - 15:47 #6
Selvløst men uden at blive klogere