Avatar billede psylaul Nybegynder
27. juni 2011 - 15:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværks problem - Kan ikke komme på internettet

Hej

Jeg vil starte med at sige, at jeg kører med windows 7. Jeg sidder med 4 computere på netværket, men min gamer pc gider lige pludselig ikke oprette forbindelse til internettet. Jeg har lige fortaget en systemgendannelse, fordi mit steam pludselig ikke gad fungere mere! Jeg har prøvet at slukke for routeren i 10 sekunder, for det siger windows netværks diagnosticering, at jeg skulle. Men det hjælper mig ikke yderligere, for så siger fejlfindingen bare >"LAN-forbindelse" har ikke en gyldig IP-konfiguration - Ikke løst<

Hvad dælen gør jeg her???

Mangler der yderligere information, er i yderst velkommen til at spørge, jeg er dog ikke det store geni! Men på forhånd tak.
Avatar billede kimtheman Novice
27. juni 2011 - 19:12 #1
Hvis de andre 3 computere fint kører på internettet, så hjælper det nok ikke meget, at tage strømstikket på routeren (Og normalt så tager man både strøm på modem, og så på router. Og derefter sætter du strøm til modem, og venter til modem blinker/ lyser som det skal, for derefter at sætte strøm til router).

Er det trådløst eller på kabel den skal kobles på nettet? (Er det trådløst, så tjek i enhendshåndtering om driveren til det trådløse netkort er installeret).
Avatar billede psylaul Nybegynder
27. juni 2011 - 19:18 #2
Jeg har en Netgear router, som både fungere som modem og router. Jeg kører med kabel, netop for at få den bedste forbindelse. Men jeg har "fortrudt gendannelsen" og har fået nettet til at virke igen. Men Steam driller stadig!
Avatar billede kimtheman Novice
27. juni 2011 - 19:22 #3
Hvis du har foretaget en systemgendannelse så kan man vel ikke fortryde denne?

Men nu da du er på nettet igen så slutter jeg bare herfra.
Avatar billede psylaul Nybegynder
27. juni 2011 - 19:31 #4
Jo jeg kunne nemlig godt fortryde systemgendannelsen, hvilket var meget rart! :)

Men det er i orden, du skal have tak for din hjælpsomhed.
Avatar billede psylaul Nybegynder
29. juni 2011 - 04:11 #5
Okay, så har jeg endelig fået Steam op at køre igen! Yeah :D

Nu er mit spørgsmål så bare, hvordan man gør sit spørgsmål "løst"?
Kan være, jeg lige pludselig har fundet ud af det selv, men kan forstå, det er ret vigtigt, at man gør det
29. juni 2011 - 06:37 #6
Avatar billede psylaul Nybegynder
29. juni 2011 - 12:42 #7
Har "fortrudt gendannelsen" og har fået nettet til at virke igen.