Avatar billede Kristian H Nybegynder
24. juni 2011 - 21:09 Der er 1 løsning

MySQL og Entity framework

Hejsa

Efter en formatering kan jeg ikke få lov til at arbejde med MySQL og Entity frameworket. Jeg har installeret MySQL .net Connectoren og tilføjet referencer til MySQL.Data.dll og MySQL.Data.Entity.dll.

Jeg kan fint få lov til at forbinde til databasen, men når jeg skal oprette en ADO.NET Entity Data Model  begynder det at gå skævt. Jeg vælger "Generate from database", vælger min connection string, vælger hvilke tabeller som den bruge og trykker på finish.
Min Model.edmx bliver nu oprettet, men den er tom. I min output får jeg følgende meddelelse

"Unable to generate the model because of the following exception: 'An error occurred while executing the command definition. See the inner exception for details. Unknown table 'PARAMETERS' in information_schema"

Jeg kan ikke heller ikke få lov at trække min tabeller over i min model. Nogen som har erfaringer med dette problem?
Avatar billede Kristian H Nybegynder
17. august 2011 - 23:15 #1
Ingen løsning. Lukker