Avatar billede torbenuk Novice
22. juni 2011 - 17:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Billeder i rapporthoved

Jeg er ved at udarbejde en rapport i Access 2007. Jeg vil gerne have indsat nogen specifikke billeder i selve rapporthovedet (ikke i detaljesektionen), som jeg har liggende i en mappe på computeren. Jeg kan manuelt kopier og indsætte de specifikke billeder, men jeg vil jo gerne have at de automatisk bliver opdateret, hvis kildefilen ændres. Jeg havde forstillet mig at man evt. kunne anvende "kontrolkildeelementer", hvor der skrives en specifik stil+filnavn henvisning. Men det har jeg ikke fået til at virke. Billederne vil ikke altid være relateret til detaljesektionen.

Håber at jeg fik udtrykt mig nogenlunde klart.
Avatar billede fdata Forsker
22. juni 2011 - 18:40 #1
Du skriver: "Billederne vil ikke altid være relateret til detaljesektionen"

Ikke altid? Er de det af nogen gange?
Hvordan bestemmes det overhovedet, hvilket billede, du vil vise?
Avatar billede fdata Forsker
22. juni 2011 - 18:41 #2
af nogen gange = nogen gange
Avatar billede torbenuk Novice
22. juni 2011 - 19:00 #3
OK. Jeg har ikke været hel klar. Jeg anvender rapporthovedet til at skrive et par generelle kommentarer og i den forbindelse ønsker jeg at indsætte to grafer (billeder), som ikke har noget med detaljesektionen at gøre. Håber det hjælper lidt.
Avatar billede torbenuk Novice
22. juni 2011 - 19:13 #4
Det er altid de samme to graf/billeder, som jeg kun har liggende i en mappe på PC'en.
Avatar billede fdata Forsker
22. juni 2011 - 19:43 #5
Aha. Jamen så gør du sådan her:
- Indsæt en kontrol af typen Billede
- I dialogen peger du dig frem til billedet og klikker ok
- Billedets egenskaber ændrer du Billedtype fra Integreret til Sammenkædet
- TilpasStørrelseTilstand skal sikkert sættes til Zoom
Det burde løse dit problem
Avatar billede torbenuk Novice
22. juni 2011 - 19:59 #6
Jeg har lige testet det. Men det virker ikke. Lige så snart jeg vil ændre fra integreret til sammenkædet, så spørger access om "vil du fjerne billedet fra dette objekt?. Hvis jeg svarer JA forsvinder billedet og hvis jeg svarer NEJ får jeg en fejl. Det er ikke muligt at ændre fra sammenkædet til integreret. Andre forslag modtages gerne.
Avatar billede fdata Forsker
22. juni 2011 - 20:17 #7
Jo jo, så indsætter du bare stien til billedet igen manuelt.
Avatar billede torbenuk Novice
22. juni 2011 - 20:32 #8
Super. Du havde ret. Jeg indsatte bare stien til billedet igen og så var den der. Mange, mange tak.
Avatar billede fdata Forsker
22. juni 2011 - 21:47 #9
Takker for point ;O)