Avatar billede NielsErikP Mester
22. juni 2011 - 16:21 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Skift profil oplysninger..!!

Hej..
Jeg havde et billed af en bamse på min profil, jeg har så lige fået en web adresse og ville redigere min profil, sådan at jeg kunne få min webadresse til at stå under mit brugernavn ligesom jeg har set så mange andre brugere har her på eksperten.dk.
Jeg skrev adresse under input feltet website og opdaterede min profil, der kom intet til at stå på forsiden, det eneste der skete var at mit profil billede af bamsen forsvandt. Det billede har jeg så prøvet at sætte ind igen, men det vil eksperten.dk ikke godtage!!!!!
Er der nogen der kan hjælpe med billed og webadressen ???

På forhånd tak..!!
Avatar billede NielsErikP Mester
22. juni 2011 - 16:22 #1
Hej..
Nå ved indlæg står webadressen der nu..Så er det kun det profil billede. jeg søger hjælp til!!
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2011 - 16:25 #2
start med at give billedet et navn uden æøå, og kun små bogstaver. Ingen mellemrum i navn, og placer filen et sted, som overholder samme regler (evt bare c:\)
så skal den kunne bruges uden problemer.
Avatar billede NielsErikP Mester
22. juni 2011 - 17:30 #3
Hej..
Gav jpg filen navnet "ekspertbamsen.jpg" filen er 48x48pixels, lagde den først på skrivebordet, da det ikke hjalp, lagde jeg den på C:\... Det hjalp heller ikke...Eksperten.dk vil ikke godtage et billede jeg indtil d. 22. Juni kl 16.20 havde haft på i et halvt år.
Nogen der har en løsning???
Avatar billede vejmand Juniormester
22. juni 2011 - 17:56 #4
Det er en fejl på Eksperten....brug Gravatar

http://www.eksperten.dk/spm/940453
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2011 - 20:09 #5
ikke at jeg vil prøve (hvis systemet nu er defekt) men har du prøvet med et andet billede - derefter log ud og ind igen - og så (hvis der kom nyt billede) skifte tilbage til dit originale.
Systemets database er ikke ligefrem optimal, så lev med evt fejl, hvis de kan omgås.
Avatar billede NielsErikP Mester
22. juni 2011 - 21:02 #6
Hej..
Nej..claes57 jeg har ikke prøvet med et andet billed, tror også jeg lader være...Men nu vi er ved fejl, sent om aftenen har jeg oplevet at når jeg opretter et indlæg til et spørgsmål,når jeg trykker "opret" så bliver siden bare hvid, jeg må lukke browseren ned, og vende tilbage til Eksperten.dk og så viser det sig at den ikke har sat mit skrevne indlæg ind. En anden fejl, når jeg prøver at skrive et indlæg "Stoner" cursoren og jeg kan ikke rykke , hverken frem eller tilbage i indlægs feltet.
Er der andre der har oplevet de 2 fejl eller andre.
Men er det ikke på tide at kontakte de ansvarlige for Eksperten.dk, for det ville da være ærgligt, hvis et ellers godt Site skulle miste sine kunder/klienter.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juni 2011 - 21:10 #7
#5 kig #4 :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juni 2011 - 21:11 #8
#6 læs #4 :)
Avatar billede NielsErikP Mester
23. juni 2011 - 23:24 #9
Hej..
#7 og #8 :
Jamen...JEG skal ikke bruge et eller andet tilfældigt billede/logo(Gravatar)..Jeg skal bruge den Bamse på min profil.
Og så må Eksperten.dk åbenbart ikke ønske folk længere...hmmm. Skod.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. juni 2011 - 23:36 #10
Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med den kommentar?

Du bestemmer selv billedet på Gravatar.......
http://www.eksperten.dk/spm/939977
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juni 2011 - 17:23 #11
Jamen du bruger da bare det billede du vil have.
(Det kunne være en god ide at læse www.eksperten.dk/spm/940453 bare én gang mere, for du fik ikke fat i fidusen :))
Avatar billede NielsErikP Mester
26. juni 2011 - 10:58 #12
Hej..
Nååååeh.. på den måde, så må vi jo se om jeg kan croppe mit billede efter en tur på gravatar.
Prøver lige og vender tilbage!!!
Avatar billede NielsErikP Mester
26. juni 2011 - 11:48 #13
Hej... igen!!!
FED SITE...10-4 til det avatar, men signer up, får email med confirmation link, man udfylder sine profil oplysninger, alt fungerer undtagen at uploade et billed.
NEJ... NEJ ... NEJ. De her point henter jeg selv og tusind tak for hjælpen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2011 - 13:48 #14
Så er det sgu en ommer, for du gør noget galt :D
Gravatar virker perfekt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2011 - 14:21 #15
Pt. venter jeg kun på at Gravatar opdateres.
Lige nu er der et billede af mig selv, men nyt gravatar er Lynets logo.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2011 - 14:22 #16
Så gik det igennem :)
Så du skal faktisk lige fixe det med point. Dvs. vejmand burde nok have point for hjælpen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2011 - 17:16 #17
Jeg skifter lige tilbage igen.
Kan se du har været her siden jeg skrev, så du har set dette.
Avatar billede NielsErikP Mester
26. juni 2011 - 21:55 #18
Hej..  john_stigers
Du kan da godt lide at høre dig selv..
Meeen øh.. Det Gravatar fungerede ikke for mig, jeg oprettede profil med oplysninger og kom så til siden med de forskellige uploads muligheder, valgte også et billede på mit computers C- drev, meeeen øh, lige meget hvor mange gange du skriver indlæg HER, ville den ikke uploade billedet!!!!!!!!!!!
Avatar billede NielsErikP Mester
26. juni 2011 - 21:59 #19
Hej... men 10-4... Jeg deler uuud, uden at PROB'ET er løst.

VEJMAND kig efter et spørgsmål der hedder POINT TIL VEJMAND, vil du også have lidt JOHN_STIGERS nu vi er igang med at dele ud???
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2011 - 22:45 #20
Nej jeg springer over, og smider dig på den tvivlsomme hjælp liste.
Tænk over din attitude (det du skriver og måden du skriver det på) næste gang. ("Du kan da godt lide at høre dig selv..")

Det virker nemlig perfekt. Dog går der 5-10 min. inden den skifter billede + du skal bruge samme e-mail som herinde.

Hvis ikke den vil uploade billede, så har du en fejl i din internet browser.
Avatar billede NielsErikP Mester
26. juni 2011 - 23:38 #21
Hej..
Jamen det er jo op til dig, hvilken liste du smider mig på, men du skal jo lige tænke over, hvad du selv siger ("Det er en ommer.."), når jeg jeg lige havde fortalt dig at Gravatar ikke virkede!!! Og "By the Way" det var ikke Eksperten.dk jeg ikke kunne uploade en Gravater på. Det var selve Gravatar.com, der ikke ville uploade billedet fra min computer.

Det skal jeg ikke kun sige, kører nu med IE9, selv opdateret til den, men syntes da godt nok jeg også har oplevet "langsommelige" problemer andre steder på nettet, siden opdateringen.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juni 2011 - 23:44 #22
Får du en fejlmelding. når du forsøger at uploade billedet?
Hvor stor er billedet?
Avatar billede NielsErikP Mester
26. juni 2011 - 23:47 #23
Hej.. Vejmand!!
Jeg skal prøve at sige, hvad der skete, jeg har gennem længere tid haft en "Bamse.jpg" på her på Eksperten.dk. Jeg havde så fået et webhotel og et Dk- domæne som jeg gerne ville have vist på min profil herinde. Jeg ville så rette min profil og da jeg opdaterede forsvandt "Bamse.jpg" fra min profil, Nå... tænkte jeg jeg oploader bare igen, men nej det gjorde jeg ikke, jeg sætter stien ind på min profil og trykker opdater, men det eneste der sker her på Eksperten.dk er at stien forsvinder fra feltet, ingen fejlmeldinger, ingen profil billede.
Avatar billede NielsErikP Mester
26. juni 2011 - 23:48 #24
Hej..
Billede Størrelse: 48x48 px
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juni 2011 - 23:50 #25
NielsErikP >> Jep, den del har jeg forstået. Det er en fejl på Eksperten, derfor kan du i stedet bruge Gravatar.

Her siger du, at du ikke kan uploade dit billede, så derfor igen:
Får du en fejlmelding. når du forsøger at uploade billedet?
Hvor stor er billedet?
Avatar billede NielsErikP Mester
26. juni 2011 - 23:50 #26
Hej..
Ligeledes på Gravatar.com forsvonder stien også, men bliver stående på samme side, vælger jeg så min profil på Gravatar, siger den noget ligende UPS, du mangler at uploade et billede.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juni 2011 - 00:01 #27
Prøv evt. at uploade billedet med en anden browser, f.eks. Firefox........
Avatar billede NielsErikP Mester
27. juni 2011 - 00:24 #28
Hej..
Det prøver jeg lige med en anden browser!!
Avatar billede NielsErikP Mester
27. juni 2011 - 00:34 #29
Hej... Vejmand
Er tilbage, tog Safari, intet problem på Gravatar, nu er billedet associaceret til min Email.
Hvad gør man så lige her på Eksperten.dk
"By the way" er tilbage i IE9, det er jo der jeg har alle min favorit links og ingen i Chrome eller Safari.
Ja..Det er jo så IE9, der er en fucker, hvordan kommer man så tilbage til IE8????
Avatar billede NielsErikP Mester
27. juni 2011 - 00:39 #30
Hej... Fandt ud af det med Gravatar her på Eksperten.dk.

Og så lige til john_stigers, det er vist på plads at lade en lille "I'm Sorry" falde...Kunne jo da for S.... ikke vide at det igen var fjolset og hans produkter der ikke virkede(fjolset=Billy "Goat" Gates)
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juni 2011 - 00:39 #31
Billedet er på plads her også. :-)

Hvis du vil tilbage til IE8 skal du i kontrolpanel -> Afinstaller programmer -> Sætte den til at vise opdateringer fra windows og så afinstaller opdateringen med IE9 (Der står IE9 i opdateringen)
Avatar billede NielsErikP Mester
27. juni 2011 - 00:51 #32
Hej..
Tja..Det var jo dejligt, jo ik fordi det er det fedeste billede , men det jeg har valgt.

Tak, jeg prøver lige med det opdaterings værk, men mener du ikke man ligeså godt kan det, når man har været vandt til at brug IE og så at IE9 funger som en spand L... ;-)

Men tusind tak for hjælpen VEJMAND og du er jo betalt :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juni 2011 - 01:02 #33
Velbekomme, og tak for point.  :-)

Om du vil tilbage til IE8, ja det kan jeg ikke rigtig sige noget om...

Jeg bruger IE9 og er endnu ikke stødt på problemer, men det kan jo komme.  :-)

Hvis det var mig, ville jeg beholde IE9 og så bruge en anden browser der hvor IE9 driller.
Avatar billede NielsErikP Mester
27. juni 2011 - 01:16 #34
Hej..
Ja .. de var fortjent de point. Brug dem fornuftigt ;-) ;-)

Er kommet tilbage til IE8, afinstallerede IE9 og IE9 Dk sprog pakke. Kan godt se Designet er bedre i IE9, men havd hjælper det,hvis den ikke kører optimalt, og nu har jeg heller ikke problemerne med at jeg ikke kan flytte Cursoren frem og tilbage i indlægs feltet på tataturet her på Eksperten.dk.
så nu må vi se om der snart kommer opdateringer til IE9 Så man kan vende tilbage til den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2011 - 09:04 #35
Rart at se du fandt ud af det.
Avatar billede NielsErikP Mester
27. juni 2011 - 11:40 #36
Hej...
Tak. stigers!!!