Avatar billede jfalken Nybegynder
20. juni 2011 - 14:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Adressekartotek til outlook i W7

Hvordan får jeg mit gamle adressekartotek flyttet over i outlook 2003 på ny bærbar med windows 7?
Jeg har eksporteret det til en pst-fil på ekstern harddisk, men importen fungerer ikke (eller placerer det et sted, jeg ikke kender).
Kartoteket er eksporteret fra outlook 2003, Windows XP.

Jeg håber I kan hjælpe.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2011 - 14:21 #1
Prøv at kigge i C: brugere dit navn kontaktpersoner.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2011 - 14:34 #2
Du kan også hvis du har dem liggende i en mappe lægge dem direkte nover i Outlook.
Gå i >Kontrolpanel>Mappeindstillinger>Vis> Sæt flueben i vis Skjulte mapper. og Drev
Gå til. C:> Brugere> Dit Navn>AppData>lokal>Microsoft>Outlook
Avatar billede jfalken Nybegynder
20. juni 2011 - 15:16 #3
der ligger en kontaktpersonfil under C: brugere dit navn kontaktpersoner. Men ikke den rigtige (den hedder noget andet og er mindre).

og om stien C:> Brugere> Dit Navn>AppData>lokal>Microsoft>Outlook :
AppData findes ikke i mappen
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2011 - 15:29 #4
Prøv lige at læse igen.
Gå i >Kontrolpanel>Mappeindstillinger>Vis> Sæt flueben i vis Skjulte mapper. og Drev
Avatar billede jfalken Nybegynder
20. juni 2011 - 15:47 #5
ok - i C:> Brugere> Dit Navn>AppData>lokal>Microsoft>Outlook ligger en ca 3,89 MB stor pst-fil, en office datafil.
Måske den fra den gamle XP-computer? incl mails?
Men hvad gør jeg herefter?
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2011 - 16:10 #6
Forneden i billedet vises hvad du gerne skulle have ført over.
http://gratisupload.dk/vis_billede/61784/
Avatar billede jfalken Nybegynder
20. juni 2011 - 16:21 #7
I outlook-mappen ligger: tom mappe (accounts), archice-fil på 265 KB, en outlook datafil på de 3.985 MB samt fil extend.dat (ikke samme ikon som på det billede du sendte som link).
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2011 - 16:34 #8
Prøv at kigge på den eksterne og se om du kan finde dem der og hvis du kan så kopier dem og sæt dem ind i outlook mappen hvis du ikke har gemt dem rigtigt er de nok borte?
Avatar billede jfalken Nybegynder
20. juni 2011 - 16:38 #9
Filen ligger på den eksterne, den er på 265 KB, dvs samme størrelse som archive-filen på bærbar, i outlook-mappen. Så det er vel den. Men outlook adressekartotek finder den ikke når jeg åbner det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2011 - 16:51 #10
Hvis du har gemt mappen WAB. så dobbeltklik på den og sig ja ti at eksportere den. hvis du har slettet den gamle harddisk er løbet nok kørt.en anden gang så hent icrosoft let overførsel til XP.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2011 - 16:52 #11
icrosoft =Microsoft
Avatar billede jfalken Nybegynder
20. juni 2011 - 17:17 #12
Jeg forsøger mig med "Let overførsel" - men venter til senere.
(Den gamle computer kører fortrinligt, med XP, outlook og adressekartotek. Det er den, jeg har eksporteret fra,
det adressekartotek er eksporteret til en pst-fil, som nu både ligger på ekstern harddisk og på ny bærbar med W7, i outlook-mappen, med navnet archive. Underligt at det ikke kører, men er det noget med formater (WAB er ikke inde i billedet her, fra outlook til outlook).
Men tak til nu
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2011 - 17:52 #13
Hvis din XP kører så start Outlook Express og sig ja til at bruge den så får du også adresserne over i Wab kør Wab i windows7 så ligger de i kontaktpersoner
Avatar billede jfalken Nybegynder
04. oktober 2011 - 15:36 #14
det er lykkedes med "let overførsel" - men det har givet andre besværligheder, da det ikke skete straks ved formateringen af den nye bærbar. Men oktak for hjælpen til poko, 30 point
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. oktober 2011 - 16:02 #15
Her et svar :-)