Avatar billede esmanp Nybegynder
20. juni 2011 - 12:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Stående og liggende sider i word

Hej. Håber i kan hjælpe :)

Jeg har nogle forskellige enkeltsidet dokumenter, jeg godt vil have samlet til et sammenhængende dokument, så det bliver et lille hæfte ud af det.

De fleste af de  dokumenter jeg vil samle, er skrevet ved papiret orienteret stående - altså den almindelige orientering, men nogle er skrevet liggende, fordi det er nødvendigt at orientere papiret sådan, pga. at teksten er skrevet i tabel.

Men når jeg indsætter en side som er orienteret liggende bliver alle de øvrige sider vendt til liggende, hvad ikke duer.

Det er kun den liggende side jeg indsætter, som skal være liggende.

Hvordan kan jeg lave det, så det kun er den liggende side der ligger, medens resten ikke ændres??

Det er skrevet i Word.

Med venlig hilsen

Christian
Avatar billede webweaver Praktikant
20. juni 2011 - 13:07 #1
Ind i sideopsætning. Sørg for at der kommer en side efter den side du vil have til at være liggende. Vælg liggende, men for 'resten af dokumentet'. Gør det samme med siden efter, men vælge stående.
Avatar billede esmanp Nybegynder
20. juni 2011 - 14:21 #2
Okay. Fandt ud af det.

*Åben Word 2007..
* Under fanen (sidelayout)  er der en lille knap som hedder (skift) indeunder den vælger du (næste side)  -- Så hopper den ned på næste side.
* Igen under fanen (sidelayout) vælger du knappen (Retning) og vælger (Liggende) -- Så vil side 1 være stående, mens side 2 vil ligge ned.
* og ved side 3 går du igen ind i (Sidelayout) vælger (Skift) og vælg (næste side) Vælg så igen under ( Retning) om den skal være stående eller liggende.