Avatar billede danielhep Nybegynder
19. juni 2011 - 18:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mobile udviklings metoder

Hej alle,

Jeg har et par forskellige spørgsmål inden for mobil udvikling.

Det som jeg søger er et overblik over mulighederne, altså alle seriøst svar med en mulighed inden for mit spørgsmål er klart det som jeg søger.

Mine spørgsmål er:
1) Til Iphone mobil udvikling hvilke muligheder er der.  Sprog, platforme osv ?

2) Til Iphone mobil udvikling hvilke muligheder er der.  Sprog, platforme osv ?

3) Ipad, TouchPad´s og alle de andre, hvilke muligheder er der.  Sprog, platforme osv ?

For at kunne bevare overblikket har jeg opdelt mit spørgsmål i 3 undergrupper.  Jeg håber at kunne få nogle svar som er super gode, og hvis der er nogle spørgsmål, så sig endelig til.

På forhånd tak.
Avatar billede danielhep Nybegynder
19. juni 2011 - 18:10 #1
Jeg undskylder.. spørgsmål nummer 2 står her.. Jeg fik lavet en "stavefejl".

2) Til android mobil udvikling hvilke muligheder er der.  Sprog, platforme osv ?
Avatar billede danco Nybegynder
19. juni 2011 - 23:15 #2
1)
iPhone udvikling foregår gennem Objektiv C, derudover er ligger der en begrænsning her, for at udvikle til iPad, iPhone osv SKAL du være indehaver af en Mac.

2)
Android er basalt set Java. Her kan du udvikle til android gennem det fleste IDE'er og få en standard emulator som kan opsættes til forskelligt hardware hvis man udvikler til en specifik telefon.

3)
her er det samme gældende som til iPhone.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2011 - 23:16 #3
iOS (iPhone, iPad):

objective C er det supporterede
alternativ er et cross platform toolkit som f.eks. Phonegap

Android (baade telefon og tablet):

Java er det primaere supporterede (Android SDK)
C/C++ er supporteret (Android NDK)
alternativ er et cross platform toolkit som f.eks. Phonegap
Avatar billede danielhep Nybegynder
23. juni 2011 - 08:54 #4
Mange tak for Jeres svar, og jeg undskylder den langsomme svar tid.  Har haft en del projekter at se til.

Jeg venter lige 1 dags penge endnu, og så uddeler jeg point. :)
Avatar billede danielhep Nybegynder
23. juni 2011 - 08:55 #5
Hørte noget om at Android er kommet ud i noget snavs med java, hvor de skal betale en masse penge.

Det har nok en indvirkning på hvordan udviklingen kommer til at foregå i fremtiden på Android.

Håber dog at det kun er semi rygter at de skal skifte sprog
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2011 - 14:57 #6
Oracle har sagsoegt Google for patent og copyright kraenkelser.

Det vil formentligt tage aarevis inden der kommer en retslig afgoerelse.

Det er langtfra den eneste retssag - se referance her:
  http://www.mobilityfeeds.com/mobility-feed/2011/06/lawsuits-over-patents-may-slowdown-mobile-innovation.html
  http://mashable.com/2010/10/08/lawsuits-mobile-infographic/
Avatar billede danielhep Nybegynder
26. juni 2011 - 11:49 #7
ok.. Jeg fik tid nu, undskylder for den langsomme reaktionstid igen.  Kan i begge give et svar, jeg jeg lide jeres svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2011 - 15:51 #8
svar