Avatar billede Steen Seniormester
19. juni 2011 - 10:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Afvikle film på USB stick

Hvilket program kan jeg anvende til at lave en AVI-film og tilhørende undertekster om til at kunne afvikles på en USB-Stick på min DVD afspiller ?
Avatar billede zagger Juniormester
19. juni 2011 - 10:56 #1
Auto Gordian Knot er rigtig god til dette formål.

http://digifile.dk/download.php?id=287
Avatar billede zagger Juniormester
19. juni 2011 - 11:04 #2
Hovsa. Misforstod vist dit spørgsmål.

"Hvilket program kan jeg anvende til at lave en AVI-film og tilhørende undertekster OM til at kunne afvikles på en USB-Stick på min DVD afspiller ?"

Prøv Avi2Dvd i stedet for.

http://digifile.dk/download.php?id=355
Avatar billede Steen Seniormester
19. juni 2011 - 13:11 #3
DEt ene program er til at Rippe en allerede lavet DVD og til HD - og det andet er at lave en AVI om til en DVD . Det jeg søger er en AVI med undertekstfil lavet om til format der kan afvikles fra et USB-stick i en DVD afspiller
Avatar billede zagger Juniormester
19. juni 2011 - 13:26 #4
Auto Gordian Knot er til at konvertere en dvd om DivX, hvilket jeg troede du mente i første omgang. Avi2Dvd er til at lave DivX om til DVD-format, altså VOB-filer.

Nogle dvd-afspillere kan læse DivX-filer, og ALLE dvd-afspillere kan læse VOB-filer.

Hvilket format er det du vil have konverteret din AVI-fil om til?
Avatar billede Steen Seniormester
19. juni 2011 - 15:02 #5
Divx med undertekster
Avatar billede zagger Juniormester
19. juni 2011 - 15:16 #6
Okay. Og hvorfor mener du ikke at Auto Gordian Knot kan bruges til dette?
Avatar billede zagger Juniormester
19. juni 2011 - 15:23 #7
Nu skal jeg lige være helt med. Det er en dvd-film du vil have rippet til en AVI-fil (altså en DivX) med undertekster. Eller misforstår jeg dig?
Avatar billede Steen Seniormester
19. juni 2011 - 17:46 #8
DVD afspilleren kan tage DivX, men nu bliver jeg forvirret over hvad DivX står for ? DivX kan det indgå i flere formater, eller er det helt sit egne ?
Avatar billede zagger Juniormester
19. juni 2011 - 19:25 #9
DivX / XviD er en komprimeringsmetode, og har som regel fil-efternavnet avi. Avi er det man kalder for en container, hvilket groft sagt betyder at den kan indeholde video, lyd og tekst.

Det er derfor jeg bliver lidt forvirret over dit spørgsmål, da man som udgangspunkt enten laver en dvd om til DivX (med eller uden undertekster) eller omvendt.

Men er det fordi du allerede har en film i Avi/DivX-formatet og gerne vil have undertekster på den, eller hvordan?
Avatar billede Steen Seniormester
19. juni 2011 - 20:42 #10
Jeg har en MP¤ fil og en fil med undertekste, det vil jeg gerne have lavet om til en af disse:
Komprimeringsformater: MPEG-1, MPEG-2, DivX 3.11, DivX 4.x, DivX 5.x, DivX 6.0, DivX Ultra, WMV

Det gør at jeg ikke skal brænde en DVD, hver gang jeg skal se en film, men kan kopiere det over på en USB memorystick, som der er mulighed for at anvende på min DVD-afspiller.

Tak for din tålmodighed.
Avatar billede zagger Juniormester
19. juni 2011 - 21:09 #11
Okay, nu tror jeg at jeg forstår.  :)

Prøv om denne guide kan hjælpe dig på vej:
http://forum.videohelp.com/threads/298094-How-to-convert-any-video-to-AVI-or-MP4-or-MKV-with-burned-in-subtitles
Avatar billede jannavictoria Nybegynder
13. juli 2011 - 11:29 #12
samt en AVI fungerer godt på en dvd-afspiller fra USB stick
hvis du vil have undertekster vises med filmen, så sørg for, at både (Film og undertekster) har den samme fil navn og samme fil placering. 100% dette virkede for mig.
Avatar billede Steen Seniormester
13. juli 2011 - 15:04 #13
Ikke noget brugbar svar
Avatar billede Steen Seniormester
13. juli 2011 - 15:05 #14
Ffff
Avatar billede zagger Juniormester
13. juli 2011 - 18:14 #15
Jeg har lige konverteret en mp4 video til avi(XviD) med avidemux, og der var ingen problemer. Jeg smed godt nok ingen undertekster på, men efter hvad jeg kan se, så er det bare at tilføje undertekst-filen, og så hardcoder den teksten.

Hvad var det du ikke kunne få til at virke?