Avatar billede Counx Nybegynder
17. juni 2011 - 19:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Placering a div

Jeg har et lille problem. Jeg har min Wrapper hvor alle mine div'er er i, det jeg så godt kunne tænke mig var, hvis jeg kunne placere en div, med et logo, i højre top. Logoet er et skjold, som dette: http://tinyurl.com/6l58ozc, som skal placeres så midten af skjoldet flugter med min venstre margin og spidsen af skjoldet rammer bunden af menuen.

Jeg har endnu ikke en størrelse på mit logo, men vi antager at det er 50px bred og 100px højt.

Hjemmesiden som logoet skal placeres på er http://deliriumtremens.dk/Default.aspx så kan har I en lidt mere visuel beskrivelse af hvad jeg har tænk mig.

PS, I må også gerne komme med en enkelt eller to kommentarer om selve siden, da dette er en grundforløbsprøve.

//Counx
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2011 - 21:18 #1
Læg det ind i #menuRight med style="position:absolute; top:0px; right:-25px;" sådan cirka..

Flotte glas!
- og super realistisk bodega-plastic-træ baggrund. Man fornemmer den fedtede overflade : )

De øverste menu-knapper er lidt lådne og farveløse - burde være "gyldne"
- og siger "Carlsberg" til mig (men det er måske meningen?)

Undermenuen bør vise mig at de er separate knapper (baggrundsfarve ved mouse-over måske..)

Bestilling: Hvorfor skal jeg sætte 0 ind i antal, for det jeg ikke vil ha' ?
- Tabelrammen er både grim og unødvendig - men sørg for at antal- select'en "flugter" med teksten.

Og giv mig scroll-bars når vinduet/skærmen er for lille (overflow:auto)

Brødtekst-fonten er tydelig og letlæst - men trist.. Alternativer her: http://www.google.com/webfonts
Avatar billede Counx Nybegynder
17. juni 2011 - 23:18 #2
Dejligt med noget hjælp og rigtig god feedback. :)

Jeg har grublet over menu fonten og det lyder rigtig godt med en gylden farve, dette havde jeg slet ikke tænk over.

God idé med undermenuen, havde over tænkt på en lidt mindre font hvor den evt. bliver lysere når man har mouseover.

Bestillingen er noget jeg jeg haft mange problemer med og jeg syntes også selv det er tåbeligt at den ikke er sat til 0 automatisk, men det er fordi jeg har lavet et codebehind "hack" hvor der er en textboks som værdierne bliver sat ind i, så de kan blive tilføjet i min database. Jeg har ikke haft tid til at lave mere på dette, da jeg så ikke ville blive færdig med resten af projektet. :)

Super dejligt at du minder mig på det med scroll bars, jeg skal bare have fundet en løsning med denne, da jeg har det skrå split mellem træ og billeder. Jeg har selv en stor opløsning og har ikke problemer med scrollbar, men kan godt se at det komme til at knibe med en mindre skærmopløsning. :)

Tusinde tak for feedback endnu engang, jeg vil lige arbejde med det i morgen og komme ind og acceptere svaret osv. :D
// Counx