Avatar billede max33 Nybegynder
14. juni 2011 - 21:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbind mysql til database på gammel disk

Hej

Jeg har en centos som er gået ned, hvorefter det er lykkes mig at mount den gamle disk til en centos på en ny disk, hvor jeg kan kører en mysql.

Så nu vil jeg gerne fange databasen fra min gamle disk, hvordan gør jeg det ?
Avatar billede max33 Nybegynder
14. juni 2011 - 21:46 #1
har prøvet følgende:

Startede med at installer mysql.

retter filen my.cnf:
[mysqld]
datadir=/mnt/datadisk/var/lib/mysql
socket=/mnt/datadisk/var/lib/mysql/mysql.sock

[mysql.server]
user=mysql
basedir=/mnt/datadisk/var/lib

[mysqld_safe]
log-error=/var/log/mysqld.log
pid-file=/var/run/mysqld/mysqld.pid

starter mysqld, mysqld.log:
110614 21:07:58  mysqld started
110614 21:07:58  InnoDB: Started; log sequence number 0 43675
110614 21:07:58 [Note] /usr/libexec/mysqld: ready for connections.
Version: '5.0.77'  socket: '/mnt/datadisk/var/lib/mysql/mysql.sock'  port: 3306  Source distribution

Men hver gang jeg prøver at skrive noget der har med mysql at gøre, får jeg følgende fejl:
Check that mysqld is running and that the socket: '/var/lib/mysql/mysql.sock' exists!

Men jeg har jo fortalt mysql at den skal arbejde på /mnt/datadisk/var

Håber at der er en som lige har en step by step løsning til hvorledes man får mysql til at snakke sammen med en database på en anden harddisk!
Avatar billede majbom Novice
14. juni 2011 - 21:47 #2
har du fundet de gamle databasefiler?
Avatar billede max33 Nybegynder
14. juni 2011 - 21:56 #3
ja de under /var/lib/mysql (på den gamle disk)

og den gamle disk har jeg mount /mnt/datadisk

Så stigen som jeg har skrevet i my.cnf skulle gerne være den rigtige...
Avatar billede majbom Novice
15. juni 2011 - 07:15 #4
jeg kender overhovedet ikke centos, så der er jeg ikke meget bevendt.

men hvis det var på en windows maskine, ville jeg installere mysql på den nye maskine og kopiere sql-filerne over i database-mappen på den nye installation...
Avatar billede max33 Nybegynder
15. juni 2011 - 08:04 #5
Det er prøvet, men det fungere ikke.
Avatar billede majbom Novice
15. juni 2011 - 08:45 #6
okay, så har jeg ingen forslag...

held og lykke!
Avatar billede max33 Nybegynder
15. juni 2011 - 11:51 #7
Det er så prøvet igen, hvor jeg kun tog selve database filerne og flyttede, og så virker det Super!

Smid et svar og få lidt point
Avatar billede majbom Novice
15. juni 2011 - 12:24 #8
kanon!

så lad os dele :)
Avatar billede majbom Novice
22. juni 2011 - 14:04 #9
tfp :)