Avatar billede gaaarde Nybegynder
11. juni 2011 - 14:17 Der er 2 kommentarer

Hp computer går i hvid skærm efter login

Hej alle derude. Jeg håber nogle kan hjælpe mig med mit problem.
Min computer (HP Pavilion DV6-2107eo m. windows vista) starter glimrende og hurtigt op, men når jeg logger ind (med rigtige kode!) går den bare i lysegrå skærm. Man kan stadig se musen, men jeg kan intet gøre, andet end at holde slukknappen nede, og starte den op i fejlsikret tilstand, som jeg også kører i nu... Så prøvede jeg systemgendannelse et par gange til hhv. igår og for nogle dage siden hvor den kørte upåklageligt, men der sker det samme efter jeg logger ind... Har nogen prøvet det samme, og/ eller ved nogen hvordan jeg kan løse problemet? I såfald ville jeg være glad for at høre fra Jer :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2011 - 20:39 #1
Kørte den på et tidspunkt upåklageligt under eller efter systemgendannelse? Kommer den lysegrå skærm kun efter login, eller kan det ske hvis den bare står ved login et stykke tid?

Det lyder mest af alt som en virus eller en opløsning som grafikkortet har stoppet med at kunne klare.

Har du mulighed for eller prøvet at formatere computeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2011 - 08:53 #2
Hælder også til grafik kortet, men det kan være andre ting også.
Er din pc snavset indeni??
KAn tænkes at når den skal starte op i højeste opløsning så bliver den hurtigt så varm så den lukke ned for grafikken.
Jeg havde prøvet føgende:
1 Renset pc og tjekket temps evt med denne her http://www.gtopala.com/siw-download.html (freeware version)
2 Hentet den sidste nye driver til grafik.
3 Kørt en chkdsk af maskinsen http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html