Avatar billede CkaaY Nybegynder
08. juni 2011 - 23:56 Der er 24 kommentarer

Tilbage til windows Vista?

Hej, jeg fik en ven til at lave min computer "pga. noget virus halløj" Også var han så flink at smide en Windows 7 på, problemet er nu bare at den windows 7 er uorginal, og vil have jeg skal købe den rigtige... Jeg vil meget hellere fomatere min computer tilbage tin Vista, men det kan den ikke... Har prøvet næsten alt, det eneste jeg kan finde om mit gamle styresystem er i en mappe som hedder "Windows.old" Har brug for hjælp hurtigst muligt!
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2011 - 00:01 #1
http://support.microsoft.com/kb/971760/
Kender dog ikke selv proceduren, da jeg kører XP.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 00:18 #2
Du kan brønde Killdisk på en CD og overskrive hele disken 1. gang.
Så kan du derefter oprette partitioner og installere din Vista.
Det er en Iso fil man downloader til brænding, hvis du ikke kender det, så bare spørg. http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 00:20 #3
Nå, slåfejl igen - brønde = brænde.
Avatar billede CkaaY Nybegynder
09. juni 2011 - 01:14 #4
Ja, der har vi et lille problem, da jeg lige har fået nyt grafik kort, det gik ikke helt planlagt da den er meget stor, så blev nød til at fjerne strøm stikket til mit CD drev for at den kan være der :S Har ikke andre grafik kort jeg kan smide i som er mindre, og ved ikke særlig meget om "killdisk" har jo ikke engang mit windows vista lisence
Avatar billede egmose Novice
09. juni 2011 - 08:22 #5
Uden en licens er det ikke nemt (Eller lovligt..) Der findes dog måder at omgås licensen på, som jeg dog ikke vil komme nærmere ind på her, da det strider mod ekspertens regler..

Sidder der ikke en label på computeren, i stil med denne: http://tinyurl.com/3ve679o

Hvis der gør det skal du bare have fat i en vista skive, da det er din licens..

Men prøv og kom med din computer model.. Det står bag på hvis det er en stationær, og i bunden hvis det er en bærbar..
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 11:19 #6
Der er ikke meget at vide om Killdisk, men hvis du ikke har licens (eller et snyde patch) så kan det jo være ligemeget. Men ellers kan du downloade Killdisk suite 5.2 free, som kan kan installeres på en USB eller floppy disk. Hvis man mener at have brug for det, kan man også downloade en User´s guide.
Avatar billede CkaaY Nybegynder
09. juni 2011 - 13:53 #7
Jeg fandt først ud af jeg havde en falsk version af Win 7 for 3 dage siden, og derfor vil jeg bare have min Win vista tilbage... Hvor får jeg fat i en Win vista skive? Jeg har et label som ser sådan ud. Min computer model er "HP Pavillon m9256"
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 14:53 #8
Hvis du har koden skal den se ud som noget i den retning:
HYF8J-CVRMY-CM74G-RPHKF-PW487

Eksemplet er fra en windows7 pro, men kan ikke bruges til noget, fordi der ikke kan valideres på den.
Hvordan fik du før Vista på maskinen?
Avatar billede CkaaY Nybegynder
09. juni 2011 - 15:04 #9
Det var på den da jeg købte den. Og koden ser sådan ud
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 15:11 #10
" Og koden ser sådan ud" ???
Nå men er du sikker på, at du så ikke fik en Recovery disk med, eller om der ikke ligger en skjult ISA partition som du kan geninstallere fra?
Avatar billede CkaaY Nybegynder
09. juni 2011 - 15:48 #11
Ja, når jeg prøver at formatere vil den bare omformatere windows 7... Koden ser sådan ud "HYF8J-CVRMY-CM74G-RPHKF-PW487" Og fik ingen disk med
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2011 - 16:54 #12
#1 er ikke en mulighed?
Når du går i computer, hvor mange drev kan du se?
Avatar billede CkaaY Nybegynder
09. juni 2011 - 17:00 #13
Nej, det er ikke en mulighed, jeg kan se 3 drev, "HP (C)" & "HP_USER (D)" & "FACTORY_IMAGE (E)"
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2011 - 17:08 #14
Kan du huske om Factory Image var der da du havde vista på?
Tror måske nok det er et recovery drev til at genskabe med til fabriksindstillinger. Kunsten er så at få startet recovery delen op. Det gøres typisk med en F taste forskelligt fra model til model. Har du i opstarten en boks der fortæller noget om dette eller er den blevet fjernet ved installation af Win 7?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2011 - 17:12 #15
Prøv at trykke F11 med det samme under boot. Kommer der så noget recovery halløj til syne?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2011 - 17:13 #16
Du skal trykke gentagne gange på F11 ligesom når du vil starte i fejlsikret tilstand (F8)
Avatar billede CkaaY Nybegynder
09. juni 2011 - 17:28 #17
Har prøvet det, den gider ikke gå ind i det, kun hvis jeg manuelt går ind i det via "System Recovery" Men så vil den kun gendanne Win7, den gider ikke tilbage til vista...
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 18:18 #18
Har du en mappe som hedder "Windows.old" ?
http://support.microsoft.com/kb/971760
Avatar billede CkaaY Nybegynder
09. juni 2011 - 18:27 #19
Ja, har en mappe som hedder "windows.old" Men kan stadig ikke bruge mit DvD drev, og har ikke en win7 skrive, eller vista for den sags skyld
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 19:09 #20
Ok jeg tror ikke det nytter noget på denne måde, du må have et styresystem, enten på eksternt CD, eller på USB, for at komme videre. Ellers må du prøve at kopiere Det Factory Image over på en anden harddisk, og så prøve at køre det derfra.
Avatar billede CkaaY Nybegynder
09. juni 2011 - 19:39 #21
Ja, men hvor får jeg et nyt styre system fra? Har ingen CD
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 16:43 #22
Avatar billede CkaaY Nybegynder
10. juni 2011 - 20:33 #23
Tusinde tak!
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 21:16 #24
Ok så linket i dag i et andet spørgsmål.