Avatar billede per2edb Praktikant
08. juni 2011 - 18:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

BlogEngine.NEt 2.0 ændringer kan ikke gemmes

Jeg har downloded BlogEngine.NEt 2.0 men kan ikke gemme (save) ændringer.
Jeg har endnu ikke oploded til en server. Det kører lokalt.
Jeg benytter Expression web 4 med FrameWork 4. Kan det være derfor?
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2011 - 19:38 #1
gemme ændringer i hvad? dine filer, dine indlæg eller? Hvordan er den sat op - til at gemme i XML, MSSQL eller? Du må næsten have en fejl eller lignende vi kan gå lidt ud fra.
Avatar billede per2edb Praktikant
08. juni 2011 - 22:33 #2
Du er inde på det rigtige.
Det skal ikke gemmes i en DB men i XML. Det er standard for programmet. for 3 timer siden kørte applikationen, men efter at have prøvet at downlode en ny version får jeg fejlen i config.Sys:
<blogProvider defaultProvider="XmlBlogProvider">

Herudover er framework ikke med som 4

Noget være rod!

Kan du hjælpe med en config.sys til framework 4 og data gemt i xml

Det skal kunne køre med min expression web 4
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2011 - 18:08 #3
du skal vælge enten af køre 4.0 framework eller ikke 4.0 - og mig bekendt er blogengine ikke oppe på framework 4.0 men kun 3.5. Derfor kan lidt ændringer i config-sys ikke på magisk vis få hele applikationen til at køre 4.0.
Avatar billede Spotgun Seniormester
09. juni 2011 - 18:46 #4
Desuden kan det være at du mangler at give de korrekte tilladelser til App_Data mappen. Det er her blog posts og ændringer hovedsageligt gemmes.

Den bruger din application pool kører under skal have modify rettigheder til App_Data mappen i din BlogEngine installation.
Avatar billede per2edb Praktikant
09. juni 2011 - 21:56 #5
Jeg har været langt omkring. Bl.a på BlogEngine.net ´s forum
Der var ingen hælp at hente. Kun at de virkede når man kørte direkte vi IIS. Ingen hjælp til Expression WEB4
Men ved et rent tilfælde fandt jeg et udkast til config.sys i mappen Setup. Den havde Framework=4. Jeg erstattede standard config.sys med denne og vupti det virkede. I forummet fortalte jeg dette. De viste ikke der lå en Framework=4, men takkede.

Da flere sikkert kunne bruge dette .net blog/forum software er det hermed givet videre.

Tak for jeres hjælp. Vil i lave det så i kan dele point
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2011 - 23:07 #6
ellers tak.
Avatar billede per2edb Praktikant
10. juni 2011 - 08:35 #7
Lukker