Avatar billede KJG Nybegynder
07. juni 2011 - 14:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse af celler i Excel 2003

Hej :)

Jeg har et Excel dokument hvor jeg önsker en begränset beskyttelse. Dvs. at medarbejderne selv skal kunne indtaste deres data, f.eks. hvilke dage de tager fri fra arbejde i et stort exceldokument. Ud af disse data kommer en sammenregning, denne (disse bestemte celler) skal dog kun kunne ses med en kode. Har prövet med beskyttelse af celler, men sä kan sammenregningen jo stadig ses. Det skal väre sädan at hvis man klikker pä det plus hvorunder de er "gemt" (Ausblendet?) saa beder arket om en kode, när denne er indtastet fär man adgang til de specifikke data.

Jeg vil hertil göre opmärksom pä, at jeg IKKE ved ret meget om Computer, sä en sä börnevenlig forklaring som muligt ville väre dejligt. Tak. Häber i kan hjälpe.
Avatar billede pstidsen Novice
07. juni 2011 - 15:07 #1
prøv lige at google lidt :)
Avatar billede johs_j Novice
07. juni 2011 - 23:43 #2
Som jeg forstår det vil du skjule formlerne. Er det korrekt?

Alle celler med formler: Vælg formater celler og fanen Beskyttelse. Sæt flueben ved Skjult og tryk Ok

Alle celler som der må skrive i: Vælg formater celler og fanen Beskyttelse. Fjern flueben ved Låst og tryk Ok

Herefter vælg Funktioner og Beskyt ark og vælg et kodeord.

Håber det kan løse dit problem.
Avatar billede KJG Nybegynder
09. juni 2011 - 12:51 #3
Mange tak for hjälpen. Det var lige det jeg havde brug for. Det passer rigtig godt.