Avatar billede rosbaek Nybegynder
06. juni 2011 - 18:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af webshop

Kære Eksperter,

Jeg vil lave en webshop som skal sælge app's.
Jeg er selv multimediedesigner og kender til, XHTML, CSS, PHP, SQL.
Hvis jeg køber et webhotel som jeg vil have min webshop på - hvilke trin mangler jeg så for rent faktisk at kunne give andre folk mulighed at betale en app. Det er noget med at have et betalingssystem - men hvordan??

En anden ting - hvordan skulle købet af app'en være - skulle det være et download link efter betalingen er gået igennem sker transaktionen lige efter man har 'checkout-et'?

Mvh
Anders
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2011 - 19:25 #1
du kan lave det i joomla eller wordpress - de har begge tilbehør, der kan oprette en butik, og via fx paypal opkræve betaling før link til download gives.
Det kan nemt oprettes hos flere udbydere med 'et klik installerer'  fx web10.dk, som jeg har mine domæner hos.
Men efter du har installeret joomla, så skal den jo tilrettes dit site, og webshop-tilbehøret skal læses ind.
Det er så de trin, jeg tror din uddannelse giver dig mulighed for selv at lave - og hvis ikke, så tager andre penge for det.
Avatar billede rosbaek Nybegynder
06. juni 2011 - 19:29 #2
Okay så. Men man kan ikke bare bygge det hele op i et PHP dokument selv - eller hvordan? Det kræver nok flere måneders arbejde? Jeg aner ikke hvor meget det indebærer.

Men tak for svaret. Nu har jeg i hvertfald et springbrat.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2011 - 20:18 #3
så vil jeg ikke bruge 'du kan' men 'man kan' da lave det i php, og få det godkendt i nets, så man kan tage dankort og internationale kort - der skal en del til bla i sikkerhed, så din database ikke hackes (se Sony - der er pinligt). Det er langt hurtigere og lettere at starte med joomla/wordpress, der har bevist en vis sikkerhed, og så tilbygge/rette moduler.
Avatar billede rosbaek Nybegynder
06. juni 2011 - 21:28 #4
Okay tusinde tak, det må være hvad jeg skal gøre!
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 08:02 #5
bare læg et svar selv, og luk tråden.
Avatar billede rosbaek Nybegynder
07. juni 2011 - 10:21 #6
øhh...

"du kan lave det i joomla eller wordpress - de har begge tilbehør, der kan oprette en butik, og via fx paypal opkræve betaling før link til download gives.
Det kan nemt oprettes hos flere udbydere med 'et klik installerer'  fx web10.dk, som jeg har mine domæner hos.
Men efter du har installeret joomla, så skal den jo tilrettes dit site, og webshop-tilbehøret skal læses ind.
Det er så de trin, jeg tror din uddannelse giver dig mulighed for selv at lave - og hvis ikke, så tager andre penge for det."

"så vil jeg ikke bruge 'du kan' men 'man kan' da lave det i php, og få det godkendt i nets, så man kan tage dankort og internationale kort - der skal en del til bla i sikkerhed, så din database ikke hackes (se Sony - der er pinligt). Det er langt hurtigere og lettere at starte med joomla/wordpress, der har bevist en vis sikkerhed, og så tilbygge/rette moduler. "