Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 08:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fri Debat - point...

Der phar ofte været sat spørgsmål ved, om mange af de spørgsmål der bliver oprettet under fri debat egentlig hører hjemme på Eksperten. Eksperten er jo som bekendt et IT forum. Alligevel dukker ofte ikke IT relaterede emner som f.eks. knallerter, madlavning, skoleopgaver ol. op.

Efterhånden er det dog almindeligt accepteret med disse spørgsmål på Eksperten (selvom det ikke er med min gode vilje).

Som et kompromis, vil jeg foreslå at der ikke kan gives point i kategorien \"Fri Debat\". Point skulle jo gerne afspejle folks it viden (i større eller mindre grad).

NanoQ
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2001 - 08:35 #1
for ikke at sige toiletruller....
Avatar billede vladimirr Nybegynder
01. august 2001 - 08:47 #2
erikjacobsen  -> ahvad ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. august 2001 - 08:49 #3
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. august 2001 - 08:50 #4
Jeg vil tildels give dig ret, men mener dog også at emnet fri debat er frit. Men pointsene burde afspejle ens IT viden, selv om at det ikke er en størrelse man kan måle på, og derfor reelt ikke kan bruge det til noget.
Avatar billede dna Nybegynder
01. august 2001 - 08:55 #5
Det spørgsmål med toiletrullerne giver altså 100 point! ?? Det er sq da helt galt. Jeg er normalt glad for pointsystemet, men her er jeg sq enig med nanoq... det holder bare ikke

Over and Out!
dna
Avatar billede vladimirr Nybegynder
01. august 2001 - 08:59 #6
Tjaa, Jeg vil også mene at det er en god ide uden point i fri debat.
Jeg vil også tro at debatten vil være mere fri, når der ikke er nogen der vil hænge sig i pointsummer

//Anders
Avatar billede x-masman Nybegynder
01. august 2001 - 09:02 #7
Point systemet er jo ikke kun til for at afspejle ens IT-viden. Jeg er sq da ligeglad med om makse er den vilde it-haj. Jeg aner jo ikke hvem han er. Jeg er her for at lære og for at få hjælp. DET SKAL JEG BRUGE POINT TIL! Jeg bruger altså point til hjælp. Hvis nu jeg ikke er den vilde IT-ekspert, og der ikke gives point i fri debat, så er det måske ikke lige så let for mig at få hjælp, fordi jeg ikke kan sætte så mange point på højkant.

Pointene er efter min mening til for at kunne få hjælp og ikke for at andre kan se ham x-masman har styr på IT.

Jeg er dog helt enig i at nogle spørgsmål er for langt ude, men jeg kan ikke se det store problem. Hvis man ikke gider at hjælpe ved disse spørgsmål, kan man jo bare lade være med at kigge på dem eller bare lade være med at deltage i dem.
Avatar billede dna Nybegynder
01. august 2001 - 09:19 #8
x-masman: Pointene skal jo ligesom afspejle spørgsmålet.. hvis jeg f.eks. i asp manglede en kommando og udlovede 1000 point bare for at få den, ville du så ikke mene, at pointene var forkert fordelt, eftersom et \"nemt\" spørgsmål er 15 point ...det står der ved oprettelsen!?

dna
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. august 2001 - 09:23 #9
x-masman>> Tak for supporten!

På hvilken måde vil i bruge points til at vise at i har en IT-viden? Vil i skrive det i Jeres CV? IT-viden kan ikke bedømmes ud fra de points man får på eksperten, men kun ud fra de spørgsmål man har besvaret. Og dem kan alle jo se under ens profil.

Jeg har flere gange foreslået at point systemet ændres så det bliver som i SUN\'s JAVA forum, hvor en opgave stiller kan give 1 point til den person der løser problemet. Dette vil ikke give den inflation vi ser i points. Og jo jeg giver 100 points i mit toiletrulle spørgsmål, men hvad skal jeg ellers bruge mine points til, jeg drømmer ikke om at komme på top 10. Jeg gør mig heller ikke nogle forhåbninger om at blive tilbudt job, eller skrive i en ansøgning at jeg altså har 5745 points på eksperten. Det viser jo bare at jeg er villig til at arbejde gratis. Jeg besvare spørgsmål fordi det har min interesse. Fordi jeg selv bliver klogere.

Er man træt af spørgsmålene i fri debat, så lad være med at læse dem.
Avatar billede x-masman Nybegynder
01. august 2001 - 09:43 #10
dna -> Måske kan man så gribe det an på en anden måde. Sætte et loft på 100 point f.eks.

Jeg mener også at, der er gået inflation i pointenen, men det er jo hvad man selv gør det til. Man kan jo bare lade være med at uddele 1000 points for et let spørgsmål. Og det er jo også kun de færreste, der gør dette.

Og hvis man nu får 1000 point for et spørgsmål, hvad så? Det der gør at inflationen i point er så høj, er jo fordi folk går så meget op i point!
Avatar billede dna Nybegynder
01. august 2001 - 12:30 #11
Loft på 100 point.. det var faktisk en pisssssse god idé... men, hvad så i Freelance kategorien hvor folk nogen gange laver hele hjemmesider for 500-1000 point?

Måske en admin eller COadmin skulle kunne gå ind og sige, at et spørgsmål ikke svarer til det antal point.. ?

dna
Avatar billede x-masman Nybegynder
01. august 2001 - 13:02 #12
dna-> Jeg tror ikke admin har tid til at vurdere hvert enkelt spørgsmål.

Måske et loft på 100 point. Undtagen i freelance.

p.s. Hvem gider at lave en hp e.lig. for point?
Avatar billede dna Nybegynder
01. august 2001 - 13:23 #13
Der er faktisk nogen der gider.. men, sq ikke mig! :-)
Avatar billede hotpop Novice
01. august 2001 - 19:31 #14
Det er sgu rart med lidt afspredning ind i mellem fra denne frivillige service man yder folk, for det er hvad den er! Kostede det penge at bruge siden her kunne jeg forstå dit synspunkt, men ikke når den er gratis og frivillig! :)