Avatar billede sabumnim Novice
24. maj 2011 - 13:59 Der er 1 løsning

Export fra xampp mysql på windows til linux mysql

Hej alle,

Dette er første gang jeg stiller et spørgsmål i denne specifikke kategori, men håber I kan hjælpe.

Jeg sad forleden dag og skulle flytte mit site fra Localhost (som kører på en Xampp på windows) til LIVE hos udbyderen, som kører på Linux platform.

Der er åbenbart en stor forskel idet mine tabeller fra Xampp alle bliver omskrevet til "lowercase" mens på mit LIVE site (linux) vil mysql gerne have et mix af både store og små bogstaver (camelCasing), men det var ikke lige sådan det skete, så jeg måtte manuelt sidde og "alter tables" og det tog ret lang tid.

Mit spørgsmål går på følgende:
Kan jeg skrive et eller andet ind et sted i config filen for mysql filen for min lokale Xampp, så jeg ikke igen oplever at alle tabeller bliver omskrevet fra "camelCased" til "lowercased" ?

//Carsten
Avatar billede sabumnim Novice
05. juli 2011 - 12:02 #1
Ingen svar, så jeg lukker selv sprøgsmålet