Avatar billede hejmads Nybegynder
21. maj 2011 - 10:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm på acer 8920G

Hej eksperten

jeg har en acer aspire 8920G med windows Vista der fornylig begyndte at drille.
Når jeg starter min computer kan det ske at min skærm er helt sort, andre gange kan jeg se noget indtil den når til windows. Jeg kan desuden, hvis jeg først tager laderen ud, lukke skærmen ned og så åbne den igen og skærmen virker fint indtil jeg putter laderen i igen.

Jeg begyndte så at søge lidt på nettet for at finde en løsning, dog har jeg ikke fundet nogen rigtig løsning på problemet, men et alternativ. Når jeg starter min computer op trykker jeg F8 for at komme ind i en menu hvor jeg kan vælge diverse opstartsmåder, skanninger osv. Jeg køre så en reperation og jeg har også prøvet med et HDD tjek(noget i den stil) og computeren virker fint indtil jeg så har lukket den ned og starter den på igen - og jeg kan starte for ny.

Håber i kan hjælpe da problemet driver mig til vandvid!
På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2011 - 21:03 #1
Har du opdateret din grafik driver lige før det skete?
Hvis du har kan du fra fejlsikret tilstand gå ind i enhedshåndteringen og annulere denne opdatering.
Avatar billede hejmads Nybegynder
22. maj 2011 - 20:39 #2
Er nu nået frem til at det nok er et hardware-problem, og grunden til at det virkede efter fejlskanninger osv. er nok pga. min evendelige pillen ved skærmen. Jeg Hvis bare jeg åbner skærmen lige så stille og slipper den lige så fint, forbliver den tændt (fandt ud af at den slukkede hele tiden... eller det tror jeg da).
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2011 - 15:59 #3
vil sige du har fundet årsagen?
Avatar billede hejmads Nybegynder
23. maj 2011 - 16:52 #4
Det tror jeg da, når jeg sidder i det rigtige lys kan man lige ane at der kører programmer på computeren. Men kan man så bare åbne den og se om der er noget der sidder løst eller det der ligner? Eller er det måske bedre bare at tilslutte en skærm frem over (for det har jeg prøvet og det virker, men så er den ikke så bærebar mere)?!
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2011 - 19:20 #5
Knækket ledning mellem skærm og laptop er mit bud.
Hvis den virker fint på ekstern skærm feljer grafik kortet ikke noget. På nogle bærbare kan denne lednig udskiftes da der er stik i begge ender.