Avatar billede tgl Nybegynder
21. maj 2011 - 08:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skift farve på fanebladstekst

Jeg har i et excel-ark en Multipage1 med 4 faneblade som er navngivet som sådan :

100500, 100506, 100540 og 100542.

Under hvert af fanebladene er der en tekstboks til indtastning af en værdi.

Nu vil jeg gerne have det sådan at fanebladets tekst bliver blåt når den tilhørende tekstboks er blvevet udfyldt.

Hvordan gør man det?

Kan det kodes i VBA-editoren?
Avatar billede finb Ekspert
21. maj 2011 - 10:04 #1
Har ikke lige tid til at skrive en vba,
men - JA, det kan man godt i vba !
Håber andre kommer forbi og hjælper !
Avatar billede tgl Nybegynder
22. maj 2011 - 17:35 #2
Har bokset lidt vidre og pt. kan jeg nu ændre farven i alle 4 faneblades tekst når der indtastes en værdi i tekstboksen under faneblad 1.

Men spørgsmålet er stadig hvordan jeg kun ændrer farve i aktuelle faneblad.???
----------------------------------------------------
Private Sub TextBox1_Change()
If TextBox1.Value <> "" Then
Ordre.Caption = "Produktionsordre " & TextBox1.Value
Ordre.ForeColor = vbGreen
Else
Ordre.Caption = "Produktionsordre 1"
Ordre.ForeColor = vbBlack
End If
End Sub
Avatar billede tgl Nybegynder
05. juni 2011 - 17:27 #3
Ud fra søgning i div. excel-forums på nettet kan det vist ikke lade sig gøre.

Lukker spørgsmålet.