Avatar billede fileto Seniormester
18. maj 2011 - 12:39 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Sletning af uønsket mail permanent

Gennem årene har jeg modtaget en irriterende mail som jeg har dirigeret til slettebakken. Men jeg har altid måtte slette den manuelt herfra. Er det muligt at sætte outlook op således at den ikke bare sætter mailen i slettemappen men derimod sletter den permanent automatisk. (Jeg ved jeg ikke vil have den mail.)
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede richardjensen Seniormester
18. maj 2011 - 13:17 #1
Bloker afsender
Avatar billede 2Mida Praktikant
18. maj 2011 - 13:26 #2
Hold shift-tasten når du sletter
Avatar billede vejmand Juniormester
18. maj 2011 - 14:33 #3
Nu skriver du ikke hvilken version af Outlook du bruger, men her er metoden til Outlook 2003, hvis du vil tømme "Slettet post" automatisk:

1.Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Andet.
2.Marker afkrydsningsfeltet Tøm mappen Slettet post, når der afsluttes.
Avatar billede fileto Seniormester
18. maj 2011 - 16:05 #4
jeg tror at jeg helst vil blokere afsenderen da der kan være andre meddelelser jeg vil beholde i slettebakken en tid. Men jeg har kigget rundt i menuerne og kan ikke finde bloker afsender i Outlook.
Hvordan gør jeg?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. maj 2011 - 16:19 #5
Du skriver stadig ikke hvilken version af Outlook du bruger....
Avatar billede fileto Seniormester
18. maj 2011 - 16:22 #6
Min Outlook er version: 9.0.0.2814
Avatar billede vejmand Juniormester
18. maj 2011 - 16:25 #7
Hmmm, er det version 2003, 2007, 2010 eller?
Avatar billede fileto Seniormester
18. maj 2011 - 16:32 #9
Det er Outlook 2000
Avatar billede vejmand Juniormester
18. maj 2011 - 16:43 #10
Hmmm, det var en ældre model.  :-)

Er der ikke en menu der hedder: Handlinger -> Uønsket e-mail
18. maj 2011 - 19:43 #11
...andre meddelelser jeg vil beholde i slettebakken en tid... - dvs. du lader 'vigtige' ting blive liggende i Skraldespanden ? Velvidende at skraldemanden tømmer den hvert øjeblik - ikke specielt smart princip...
Avatar billede fileto Seniormester
18. maj 2011 - 23:05 #12
Nej, det jeg mente var at denne serlige email jeg har fået gennem mange år vil jeg sørge for at jeg aldrig ser mere. Heller ikke i min slette bakke. Men dette skal ikke gælde for andre mails.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. maj 2011 - 23:11 #13
Igen, er der ikke en menu der hedder: Handlinger -> Uønsket e-mail
Avatar billede fileto Seniormester
18. maj 2011 - 23:46 #14
Når jeg klikker på handlinger uønsket mail siger outlook :

Afsendere af de markerede meddelelser er føjet til listen over uønsket mail.

Når jeg så går ind i organser mail og uønsket mail kan jeg se en liste over uønsket mail men når jeg sender en mail fra en konto som jeg har til at stå som uønsket mail (for at teste dette) så får jeg stadig min mail i indbakken.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. maj 2011 - 01:02 #15
Hmmm, den kan jeg ikke lige gennemskue.....sender du den mail fra samme Outlook?
Jeg ved desværre ikke hvorfor den ikke sorterer den fra.
Avatar billede fileto Seniormester
19. maj 2011 - 13:17 #16
Nej jeg sender den fra min gmail. Men nu har jeg sat min "hademail" på listen. Jeg venter til imorgen for at se om det hjælper.
Avatar billede fileto Seniormester
08. juni 2011 - 22:47 #17
Vejmand der er point til dig. Giv mig lige et svar på denne tråd.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. juni 2011 - 22:54 #18
Oki, kommer her.  :-)