Avatar billede masteraaen Novice
15. maj 2011 - 20:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Betalingsmodul

Hej.

Jeg har et selskab, Laros A/S (se evt. www.laros.dk), hvor jeg gerne vil sælge nogle produkter online.

Sitet er p.t. lavet i Dreamweaver og laves med html, sql, php.

Er der nogen, der har en god idé til, hvordan jeg lettest får lavet en mulighed for kunderne til at købe noget online, dvs. sådan at man klikker på et produkt og dernæst ledes til betaling for produktet. Evt. kan der købes flere produkter ad gangen (dvs. evt. indkøbskurv)....

Der skal kunne betales med dankort/visa og ellers bare det gængse...

På forhånd mange tak.
Avatar billede nife Nybegynder
15. maj 2011 - 21:15 #1
Domænet håndteres jo af Surftown, der i forvejen sælger WebShop osv. Men laver du selv hjemmesiden?

For at kunne tage imod betaling med Dankort/VISA eller lignende - så skal du have en aftale med et "betalings-hotel". Det er jeg sikker på at SurfTown også kan klare for dig, og ellers er der i hvert tilfælde andre der kan. (ePay er et godt alternativ...)

For at kunne oprette indbetalingskort (på papir eller elektronisk) skal du have en aftale med din bank.
Din konto i banken skal knyttes til et 'forhandler-nummer'.
(dette nummer registreres hos Nets (tidligere PBS) og det er igennem dem at alle betalinger flyttes.

Til aftalen med din bank knytter du en eller flere 'kort-arter'
+71 eller +04 (hvis der ikke skal kunne overføres meddelelser i forbindelse med betalingen) og alt dette skal din bank nok hjælpe med.

Har du tænkt dig at kunne udsende indbetalingskort på papir?

Du skal have en aftale med dit betalings-hotel om hvilke kort der kan betales med. (Dankort og VISA er vist i samme pakke, men American Expres og lign. koster ekstra...) VISA Elektron og andre 'IKKE Kreditkort' kan tilvælges, men jeg ved ikke om det er med i grundprisen.

Nu mangler vi så kun at vide om din foretrukne WebShop selv kan generere Betalings-ID'er til dine indbetalingskort, eller om du skal skaffe dig en dyr løsning på halsen hos din bank - med fortrykte indbetalingskort...

Håber at dette kaster lidt lys over hvilken udfordring du står overfor...
Avatar billede masteraaen Novice
15. maj 2011 - 21:24 #2
Hej.

Tak for det hurtige svar.
Jeg har lige set på ePay, og jeg kan se, det er præcis det, jeg skal bruge.

Ingen betalingskort - kun online via kort. :-)

Super mange tak.
Avatar billede nife Nybegynder
15. maj 2011 - 22:37 #3
Herligt  c",)

Skriv tilbage hvis flere spørgsmål.
Men her kan du indsætte dine point...

Skriv igen hvis flere spørgsmål - og prøv evt. også lige at snakke med SurfTown om ikke de kan levere samme ydelse.
(det kan meget nemt tænkes, at en WebShop-løsning hos dem hænger bedre sammen med et betalingshotel - så du ikke skal betale dobbelt for den samme ydelse...)

Men vælger du en anden WebShop end SurfTown - Så vil jeg bestemt anbefale ePay som leverandør.