Avatar billede aitnemed Novice
15. maj 2011 - 12:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente indstillinger ind i Outlook 2010 fra Outlook 2007 - hvordan?

Hej folkens

Jeg står i den situation, at min ene harddisk er ved at dø (masser af dårlige sektorer), hvilket har betydet, at jeg har smidt en ny harddisk i computeren (drev c), hvor jeg har installeret Win 7 og Office 2010.

Jeg kan stadig læse lidt fra den gamle harddisk (men jeg kan ikke starte op fra den), så før den står helt af, vil jeg gerne hente min gamle Outlook-opsætning ind i min nye Outlook installation.

Min gamle harddisk er sat på som et ekstra drev (drev e), så der kan jeg finde min gamle windows og Office installation.

Kan det lade sig gøre at hente min gamle Outlook-opsætning ind i min nye installation?

Jeg bør måske lige nævnte, at min gamle Office var 2007 og 64-bit, hvor min nye er 2010 og 32-bit.

Håber virkeligt at der er nogle seje hoveder derude, som kan hjælpe, for orker ikke at skulle til at sætte e-mailindstillinger og mailsignaturer op igen...
15. maj 2011 - 15:03 #1
... du skal finde en *.PST fil på dit gamle system (også system/skjulte mapper/filer) og copy (overskriv) den til tilsvarende placering på dit nye system...
Avatar billede aitnemed Novice
15. maj 2011 - 15:22 #2
Tak for svar.

Har nu forsøgt at gøre det, og resultatet er, at jeg har fået importeret alle mine gamle mails. Det er jo ganske godt, men hverken mailindstillinger eller e-mailsignaturer er dukket op...

Har jeg gjort noget forkert eller indeholder *.pst filen slet ikke disse info (og hvor er de så)?
15. maj 2011 - 15:40 #3
... det er rigtigt nok. Den info ligger nemlig/desværre et andet sted ...

I skrivende stund ved jeg ikke hvor...

Jeg har i sådane tilfælde baseret det på en håndfuld PrintScreen billedfiler af opsætningen...
Avatar billede aitnemed Novice
15. maj 2011 - 17:11 #4
Nevermind.

Er gået i gang med at forsøge at opsætte igen - signatur var let, men mailopsætning driller (var det jeg frygtede).
15. maj 2011 - 17:21 #5
Du kan jo sakse noget af det fra [Sendt Post] ...
Avatar billede aitnemed Novice
15. maj 2011 - 17:31 #6
Problemet er, at jeg fint har fået forbindelse til mailserveren på mit webhotel, men serveren til udgående post får jeg timeout på (skal bruge min internetudbyders mailserver til udgående post).

Min internetudbyder er Bolignet Århus (www.bnaa.dk) og har angivet udgående mailserver til mail.bnaamail.dk (på port 25).

Fatter det ikke for ifølge http://www.bolignet-aarhus.dk/kundeservice/faq/faq-om-e-mail/, er det præcis det, der skal til for at det virker.

Er ikke super skarp til den tekniske del, men har også prøvet med en forbindelse via telnet (telnet mail.bnaamail.dk 25) for at at se, om det bare er mig, der er langsom, og der tyder det også på timeout...

Mega frustrerende - og så har Århus Boligs support selvfølgelig lukket om søndagen.