Avatar billede scandinav Nybegynder
31. juli 2001 - 18:17 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

grafikk kort

Når man arbeider i 3d studio max, og man har en \"kraftig\" mesh,
vill man da merke stor forskjell på ett geforce mx kort og ett geforce3? Mitt spörsmål er egentlig om maxen bruker den gpu når man jobber i programmet, eller om det er mest til spill???
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
31. juli 2001 - 18:22 #1
Spil..
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
31. juli 2001 - 18:23 #2
MEn selvfølgelig Også i Programmet da det er et stort grafik prog ;)
Avatar billede scandinav Nybegynder
31. juli 2001 - 20:18 #3
så vilket grafikk kort skal man köbe for å köre 3d studio max? (under 4000.-)Jeg spiller ikke spill.
Avatar billede scandinav Nybegynder
31. juli 2001 - 21:16 #4
Kan dette anbefales ???

3Dlabs Oxygen VX1 AGP - 32/256 MB SD-Ram [Retail] 2.598 kr.
Avatar billede morten_b Nybegynder
31. juli 2001 - 21:43 #5
ATI Radeon 256 64MB DDR m/TV-Out og Video-In 2128 kr.

Kanon grafikkort, til en god pris!
Avatar billede scandinav Nybegynder
01. august 2001 - 15:08 #6
Men...geforce kortene har exempelvis stötte for Transform/Lightning etc...
Leser masser av test på nettet... der geforce 3 får top karakterer... men hjelper det meg... som ikke spiller spill? Jeg vill ha bra performance i 3d aplikasjoner.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
02. august 2001 - 12:07 #7
##G-Force 2 Mx 400 32 MB ram !!!!!!##
Avatar billede zerohero Nybegynder
02. august 2001 - 13:13 #8
Prøv at ringe til 3D-Connection i københavn eller mail dem ( www.3dc.dk ) - de kan helt sikkert hjælpe dig.
Avatar billede zerohero Nybegynder
02. august 2001 - 13:14 #9
Jeg ved at der er udviklet specielle grafik-kort til 3d Studio Max. Men der findes nok også et hav af andre alternativer...

ZeroHero
Avatar billede scandinav Nybegynder
02. august 2001 - 13:35 #10
Takker for alle svar. De mest avancerede kort ligger over mitt budsjett;( så jeg får holde meg til en budgett variant. Det jeg er mest usikker på er om det kan betale seg med ett geforce 3.... eller om det er penger utav vinduet... når man ikke skal spille.

Avslutter tråden her. Points til alle;)