Avatar billede Meki Nybegynder
12. maj 2011 - 15:13 Der er 11 kommentarer

Registering af windows ...bleh!

Hej, jeg har fået denne besked:

Der blev foretaget en uautoriseret ændring af windows

Windows har registreret en ændring, som vil medføre begrænset windows funktionalitet. Brug linket herunder for at få oplysninger om, hvordan du retter windows

Lær mere online

Luk

Jeg trykkede, efter at have lukket et par gange, "lær mere online" da jeg ikke længere havde muligheden for at trykke "luk". Det viser sig så, at jeg skal validere windows..?? Jeg trykkede "valider nu" og jeg skal så kører et program der hedder "legitcheck". Jeg har læst lidt på nettet (det eneste jeg har adgang til nu) at man skal undgå dette check ..? Jeg har (desværre) Vista - præinstalleret, og jeg er 100 på at windows er ægte. Så hvorfor skal jeg validere windows - og hvad gør jeg?
Jeg ved ikke ret meget om computere, andet end man kan gå på nettet og spille spil - ah ja og fejlsikret tilstand, så pls, forklar mig det helt fra bunden.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2011 - 15:28 #1
validering - der står typisk et telefonnummer og en lang række tal på skærmbilleder.
Ring op (opkald er gratis).
du skal så indtaste tal i blokke - der er en guide i telefonen. Derefter får du en række tal oplyst - dem skal du indtaste i de tomme feler.
Derefter er win genaktiveret.

Du skal kun undgå tjekket ved illegale win-veriosner - så bare klø på - og det er lettest at gøre med telefonens højttaler slået til, så du har begge hænder frie til at taste.
Avatar billede Meki Nybegynder
12. maj 2011 - 16:05 #2
validering - ikke registrering, sorry. Jeg har nu kørt dette check, og bliver nu bedt om at installere - Windows genuine advantage. Det forstår jeg slet ikke, det er da netop det program, der ved automatisk opdatering bliver hentet ned, dét der stiller spørgsmålstegn ved ægtheden af win vista - dét som rigtigt mange gerne vil have fjernet fra deres comp. også dem der kører ægte win. Jeg har imellem tiden fundet ud af, at mange har problemer med validering på trods af ægte windows. what to do?  Jeg vil meget gerne være fri for WGA
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2011 - 16:14 #3
du slipper ikke for WGA - og der er lavet en ny version for nyligt - det er nok den, som vil ind på din maskine.
Lev med det, eller skift til linux.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2011 - 20:15 #4
Kategorien er forkert:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For a få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!
Avatar billede Meki Nybegynder
12. maj 2011 - 21:01 #5
Jeg har nu kørt WGA - alt hvad jeg fik ud af det var, et vindue der poppede op med beskeden: windows validering blev afbrudt. Valideringstjenesten kan ikke afgøre om windows er ægte.

Jeg blev så tilbudt at købe win 7, da vista ikke længere forhandles ...grrr.

Nogen bud på hvad jeg gør herfra?
Avatar billede Meki Nybegynder
12. maj 2011 - 21:02 #6
Beklager at jeg har lagt mit spørgsmål det forkerte sted. Hvor hører det til?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2011 - 21:16 #7
du skal køre wga igen - gerne kablet, hvis du var på trådløs før. Og i sidste ende må du ringe til m$ for at få dem til at validere din opsætning. Start gerne samtalen med at gøre dem opmærksom på, at hvis de disser din vista vil du sagsøge dem langt ind i helvede... Det plejer at få dem til at stille dig igennem til en kompetent person i første omgang, og så løser alt sig hurtigt.

Tag dig ikke af #4 - han mener, at det er vigtigere med regler end brugbare svar. Det er jo ikke en ændret kategori i hans indlæg - hvilket jeg har kritiseret tidligere, så hvordan skulle du kunne vide, at han mener noget andet.
Avatar billede Meki Nybegynder
12. maj 2011 - 21:39 #8
Jeg har kørt det flere gange - kablet. Får blot samme besked: køb win 7 ..suk. Hvis jeg ikke hadede windows før, så gør jeg det i hvert fald nu. Linux må være fremtiden. Problemet er bare at de fleste spil - programmer i det hele taget ikke kan køre på Linux, så vidt jeg har forstået ..?

Ligger du inde med et nummer jeg kan ringe til - og er det på dansk? Beklager de mange spørgsmål, men jeg er efterhånden helt rundt på gulvet efter at have brugt mange timer på at få løst dette problem.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2011 - 10:12 #9
jeg kan ikke komme nærmere end her
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Troubleshoot-activation-problems
da din win fulgte med maskinen, så yder m$ ikke personlig support (mail/chat).
Det kan dog være, at du skal 'nulstille' windows hentede rettelser - hvis den gik fejl og hænger. Det er set før - jeg har bare ikke løsningen nedskrevet, så se på m$ fora.
Avatar billede Meki Nybegynder
16. maj 2011 - 02:59 #10
Det hele har ordnet sig nu. Microsoft ville bare tvinge mig til at installere WGA, ser det ud til. Nu skal jeg så blot have det fjernet igen. Tak for støtten. Du har fortjent de 100 point, men hvordan giver jeg dig dem?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2011 - 11:02 #11
jeg lægger et svar her - det accepterer du så.