Avatar billede kongfjong Nybegynder
10. maj 2011 - 21:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Eksporter mails i format der kan bruges af andre klienter

Hej

Jeg sidder og overvejer at gøre op med brugen af Outlook. Men jeg har rigtig mange mails liggende som jeg gerne vil gemme, så jeg vil eksportere dem i et format, som jeg kan bruge i et andet program.

Jeg vakler lidt mellem Thunderbird og Outlook Express, eller måske endda Windows Live Mail. Det vigtigste er dog bare, at jeg kan beholde alle de utroligt mange mails.

Så hvilket format skal jeg eksportere i, for at kunne importere dem til et andet program?

Håber det giver mening :D
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. maj 2011 - 00:45 #1
Der er flere mulige løsninger på dit ønske.
Hvis du fortsætter på Windows XP, så kan lade Outlook Express importere fra din Outlook direkte. Det foregår let og smertefrit.
Jeg har ingen erfaringer med Windows Mail eller Thunderbird.
De 2 sidste må siges at være fremtidssikrede, da de vil kunne anvendes i mere moderne udgaver af styresystemet.
Under alle omstændigheder, så kan du sikre dig, ved at eksportere til en kommasepareret, eller semikolonsepareret fil.
Disse filer vil blive gemt i formatet CSV, som du altid vil kunne bruge som importfiler, i næsten ligegyldigt hvilket mailprogram, du måtte ende med at anvende.
Du skal dog være forberedt på, at du sikkert vil skulle redigere dine filer, alt efter hvilken snitflade afgrænsning det valgte program benytter sig af.
Det er altid det importerende program, der bestemmer hvilken orden og rækkefølge importfilen skal levere sine oplysninger i.
Du kan jo evt. starte med at installere de mulige programmmer inden du afinstallerer outlook, og så prøve dig frem til den bedste løsning.
/ptj_11
Avatar billede kongfjong Nybegynder
07. juni 2012 - 19:55 #2
Lukket