Avatar billede masteraaen Novice
09. maj 2011 - 21:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Action ved højreklik på enhver fil - f.x. køre en exe-fil eller et script

Hej.

Er der nogen måde, hvor man kan lave et program, der installeres på computeren, som gør at man kan højreklikke på en hvilken som helst fil på computeren efterfølgende, og så fremkommer et menu-punkt i højre-klik-menuen.

Det kunne f.eks. være et script, der mailer dokumentet til en bestemt email eller lign....

I så fald, hvordan gøres dette?
09. maj 2011 - 21:46 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 21:59 #2
Måske du kan finde noget her: http://www.jfitz.com/tips/rclick_custom.html
Avatar billede masteraaen Novice
09. maj 2011 - 23:36 #3
Yes præcis det. Tak!! :-) smid et svar jape
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 23:51 #4
Jeg takker :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 23:57 #5
Går ud fra at du ved at en *.reg fil kan eksekveres
Avatar billede masteraaen Novice
10. maj 2011 - 08:06 #6
Det vidste jeg ikke, men nu gør jeg. :-) tak. Jeg går ud fra, det på een eller anden måde er mere egnet til den slags end fx exe...
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 12:12 #7
ja, hvis du nu får lavet noget fornuftigt med den menu og vil have samme funktion over på en anden maskine, kan du fra regedit eksportere til en *.reg fil og så dobbeltklikke på den og så installere den. Husk lige points :-)
Avatar billede masteraaen Novice
10. maj 2011 - 22:54 #8
oh ja sådan.
Tak for uddybningen også.