Avatar billede Calle5463 Forsker
09. maj 2011 - 09:47 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

echo, der ikke skriver det hele

Jeg har (bl.a.) gjort dette i min formular:

<input type="text" name="kAdresse" size="30" value=<? echo $post_data[kAdresse] ?>

Adressen bør være fx "Storegade 10" men den echo'er kun "Storegade". Har set et eller sted hvordan man får den til at acceptere mellemrum men kan ikke huske hvor og hvordan. Nogen der lige kan det der? (Har tjekket min DB - der står "Storegade 10"  :-) )
Avatar billede nissen2630 Novice
09. maj 2011 - 09:51 #1
Prøv lige og se om det ikke skulle være et semikolon der skulle mangle:
<input type="text" name="kAdresse" size="30" value=<? echo $post_data[kAdresse]; ?>
Avatar billede phillips Nybegynder
09. maj 2011 - 09:56 #2
Du mangler også anførselstegn i din input, som heller ikke er afsluttet rigtig. PHP-koden mangler også noget:

<input type="text" name="kAdresse" size="30" value="<?php echo $post_data['kAdresse']; ?>" />
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2011 - 10:00 #3
Dette burde gøre det:

<input type="text" name="kAdresse" size="30" value="<?=$post_data['kAdresse']?>" />
Avatar billede repox Seniormester
09. maj 2011 - 10:08 #4
#3
Vil <?= konstruktionen ikke give fejl, hvis short tags er disabled?
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2011 - 10:16 #5
<?php= så.. :o)
Avatar billede Calle5463 Forsker
09. maj 2011 - 10:33 #6
Det virker uden <?php

Synes at huske der også kan sættes en /: value=/"<? eller noget i den stil

Hvor kan man læse om alle disse mærkelige fakter og deres betydning (når man ikke har den store kædestrammereksamen i PHP/html m.m.)?
Avatar billede Calle5463 Forsker
09. maj 2011 - 10:36 #7
<? eller <?php - shorttags:

hvis man altid <?php, er man så sikker på det altid vil virke?
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2011 - 10:39 #8
Ja, ved <?php= bør det altid virke.
Du skal ikke have \ foran " eller '.
Det er kun hvis du laver det sådan:

echo "<input type=\"text\" />";
Avatar billede repox Seniormester
09. maj 2011 - 10:40 #9
#5
Nu er det altså ikke for at være tvær (og det er godt at OP har fået det til at virke ;) ) men jeg satte mig jo for at prøve det af fremfor bare at spørge - og jeg kan faktisk ikke engang få <?php=$variabel?> til at virke med short_tags sat til Off.

Hvis short tags er sat til off, udskrives både <?= samt <?php= som almindeligt HTML (altså, tages ikke med af parseren).

Sætter jeg short tags til on, virker <?= naturligvis, mens <?php= fejler.

Det er testet på PHP 5.3.6 hvis det har relevans..
Omend, så måske bare lidt 'nice-no-know' info...
Avatar billede Calle5463 Forsker
09. maj 2011 - 10:53 #10
jacobdo - giv mig et svar - så får du point (det var vist for mange til så let et problem :-) )
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2011 - 11:13 #11
Jeg springer over. Min "løsning" er buggy, så jeg springer over.
Tak for info repox, jeg troede jo bare naivt begge løsninger virkede.
Avatar billede repox Seniormester
09. maj 2011 - 11:18 #12
#11
Jamen, selv tak - jeg hoppede også selv med på vognen om <?php= lige indtil jeg tænkte jeg hellere måtte teste det... :) Man lærer noget nyt hver dag :)
Avatar billede Calle5463 Forsker
09. maj 2011 - 11:23 #13
Er det så Phillips løsning der er den HELT rigtige? Den virker nemlig (også)!
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2011 - 11:38 #14
Ja, han var den første med en fungerende løsning. :o)
Avatar billede Calle5463 Forsker
09. maj 2011 - 11:44 #15
Så må han hellere lige lægge et svar - (det var så løsningen på en ud af mange små pinde - hvor får man tanket sin pointbeholdning op?  :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2011 - 11:51 #16
Mener du får 5 point pr. dag. Og ellers må du bare hjælpe andre, så tjener du selv lidt.
Avatar billede Calle5463 Forsker
09. maj 2011 - 11:57 #17
Det første er ikke et problem - men det andet! Der ikk' mange spørsmål på mit niveau  :-D
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2011 - 12:19 #18
Alle skal starte et sted. Jeg har selv lært php, html, css, javascript etc. gennem eksperten.dk (eller ihf. fået hjælp, når jeg havde et problem).
Avatar billede Calle5463 Forsker
11. maj 2011 - 10:19 #19
lukket