Avatar billede oleri Nybegynder
07. maj 2011 - 20:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Samme USB-oplader til forskelligt udstyr?

Vi har lidt forskelligt udstyr i familien, fx en iPod, en Nokia, Samsung og Sony Erichsen mobil, alle med tilhørende opladerledning med et alm usb-stik i den ene ende og udstyrets respektive stik i den anden ende. Er det sådan, at de alle kan lades op med samme volt/ampere (det som usb-porten leverer)? Og betyder det at en 220 V transformator med usb-udgang så kan anvendes til alt udstyret?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. maj 2011 - 20:50 #1
USB udgangen er standardiseret, så svaret er ja. På en USB-hub med flere udgange, kan der måske ikke tilsluttes mere end een, med mindre hubben har egen strømforsyning.
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. maj 2011 - 23:52 #2
Ja ifølge standarden er der 2 strøm niveaer 100mA og 500mA og 4 lavstrømsenheder burde kunne køre på en hub uden exstra strømforsyning, den kan jo selv trække 500mA. Og følger man protekollen starter man med max 100mA og går føsrt op til 500mA hvis den anden enhed accepterer. Men man skal nok ikke forvente alle enheder følger standarden. En af min 220V usb-lader giver 1000mA, der er dobbelt op og den lader min FS N100 hurtigere op end når den bare er tilkoblet min PC med et usbkabel.
Avatar billede oleri Nybegynder
08. maj 2011 - 16:16 #3
Ok. Det er nu ikke fordi jeg forventer at skulle lade alle enheder samtidigt fra en usb-udgang, men mere for at sikre mig at jeg ikke risikere at "brænde" en af dem af ved at tilslutten den til en lader med usb-udgang(altså en pc,220 v transformator eller cigarlader til bil).