Avatar billede Dan Hansen Juniormester
03. maj 2011 - 21:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 domæner - en email!

Hejsa.

Jeg er igang med at registrere et domæne.
Jeg vil primært bruge navn-navn2.dk, men for at få ledt så mange som muligt til min side, når de prøver at finde mig, så vil jeg også registrere navnnavn2.dk - altså uden bindestreg!

Dertil har jeg 2 spørgsmål:

1) Hvad skal jeg gøre på min zonefil for navnnavn2.dk, for automatisk at lede alle www.navnnavn2.dk og navnnavn2.dk, hen på min navn-navn2.dk?

2) Hvordan gør jeg med email - for jeg ønsker samme funktion der! Altså at når de skriver msg@navnnavn2.dk, så kommer det til mit msg@navn-navn2.dk - eller peges over til navn-navn2 serverne.

Ser frem til jeres forslag.
Tænker selv i email delen, at en forwarding regel kunne være løsningen, men er der en smartere måde - kan det gøres i zonefilen evt?

Mvh. og tak på forhånd.
Dan
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. maj 2011 - 22:32 #1
Du kan ikke gøre det i DNS. Din www.navnnavn2.dk og navnnavn2.dk skal pege på en webserver, der laver din redirect. Tilsvarende skal MX-record pege på en mailserver, der leverer mails videre. Det kan selvfølgelig ske på samme webhotel, hvis man kan oprette en alias - eller hvad de nu kalder det.
Avatar billede wanze Nybegynder
03. maj 2011 - 23:26 #2
Som Erikjacobsen også skriver, så skal du bruge to webservere for at lave redirect. Det nemmeste herefter er bare at lave en .htaccess-fil på den ene side, der sender alt videre.

Hvad angår mail, så vil jeg lige lynhurtigt reklamere for Google Apps, der tilbyder mailhosting til egne domæner ganske gratis. Interfacet ligner Gmail og tillader at du kan tilknytte flere domæner og oprette andre brugere på de forskellige domæner, skulle der være behov for det. Jeg bruger selv Google Apps som mailhost for alle mine domæner og det fungerer kanon.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
12. maj 2011 - 23:35 #3
Tak i to... det vil jeg arbejde lidt videre med.
ligger i svar hvis i vil have point :)

og Wanze - kan du lave et eksempel på en .htaccess indhold?
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
13. maj 2011 - 20:39 #4
lukker :)