Avatar billede drkoch Nybegynder
02. maj 2011 - 11:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man tilgå exchangeserver som mobilenhed (på stationær)?

Hej alle
Jeg har et mindre problem som jeg håber kan lade sige gøre. Jeg er ansat på Syddansk Universitet, og her kører alt exchange. Det fungerer super godt i de fleste henseender. Bruger Outlook 2011 (på min arbejds macbook pro), og har også adgang til exchange kalender/email via min mobile enheder (Android mobil + ipad).

Mit problem består i at jeg gerne ville have min stationære computer derhjemme til at vise min exchange kalender i Outlook 2007 (windows maskine), men det kan ikke lade sig gøre, da IT afdelingen ikke tillader "ikke-verificerede" computere på netværket. Det kan jeg sådan set godt forstå. Jeg har virkelig brug for min kalender, og det ville være lækkert hvis man kunne få den vist alligevel.

Spørgsmålet er: Kan man tilgå exchange serveren på samme måde som mine håndholdte enheder - altså "snyde" serveren til at tro at min stationære computere er en mobil enhed, og på denne måde få vist kalenderen.

Jeg har prøvet at udgive kalenderen via office online, men kan ikke få det til at virke :(
Avatar billede Fero Nybegynder
02. maj 2011 - 11:52 #1
Kan du ikke tilgå din outlook via OWA? (Outlook Web Access)? Altså webmail :o)
Avatar billede drkoch Nybegynder
02. maj 2011 - 11:58 #2
Jo sagtens.
Jeg kan også logge på via deres online citrix client, hvor jeg åbner en outlook client, hvor jeg har denne adgang. Ville bare være skønt hvis jeg kunne få kalenderen ind i mit eget outlook...

det er jo de små ting der tæller :-)
Avatar billede wjens Guru
02. maj 2011 - 13:22 #3
Sæt synkronisering op med din telefon til/fra begge Outlook, så har du een og samme kalender alle tre steder.

Naturligvis forudsat at du har telefon med den mulighed.
Avatar billede drkoch Nybegynder
01. juli 2011 - 08:25 #4
Der var vist ikke nogen god løsning, da SDU kræver at ens computer er godkendt på netværket. Ellers er det kun via mobilenheden man har muligheden - desværre...

Takker for svarenen