Avatar billede Tago Juniormester
27. april 2011 - 08:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kald af form med parameter

Jeg har en form der åbnes fra en anden form med:

SELECT Photo.SLA1, Photo.SLA2, Photo.SLA3, Photo.SLA4, Photo.Fotograf, *
FROM Photo
WHERE (((Photo.SLA1) Like [Input])) OR (((Photo.SLA2) Like [Input])) OR (((Photo.SLA3) Like [Input])) OR (((Photo.SLA4) Like [Input])) OR (((Photo.Fotograf) Like [Input]));

I den forbindelse har jeg 2 spørgsmål

1. Jeg kalder formen med :
DoCmd.OpenForm "FormSøg2", , , [Input]= & Me.Fritekst, , acWindowNormal
Men det virker ikke da jeg prompt'es endnu engang når formen åbnes.

2. Min brug af LIKE virker ikke efter hensigten idet jeg ikke kan søge på f.eks Jens hvis fotografens navn er Jens Hansen. Jeg ville gerne kunne benytte en del af Navnet.
Avatar billede mugs Novice
27. april 2011 - 09:03 #1
På hjemmesiden:

makeiteasy.dk

ligger der een fremragende filtrerings- og søgefunktion der burde opfylde dine betingelser.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. april 2011 - 09:13 #2
Og dit brug af det reserverede ord 'Input' som feltnavn kan måske også forvirre Access uden at den dog gør opmærksom på det.
Avatar billede Tago Juniormester
27. april 2011 - 10:20 #3
Har forsøgt at ændre Indput til xput uden at det gør en forskel.
Makeiteasy søgningen bruger jeg allerrede, men dens fritekst (søg i flere felter virker ikke) og jeg har brug for netop dette, ligesom jeg har brug for at kunne søge på en delstreng.
Avatar billede mugs Novice
27. april 2011 - 11:06 #4
tago > Jeg har anvendt makeiteasy funktionen adskillige gange uden problemer. Får du nogen fejlmelding? Er der mulilghed for at du kan sende db som en .zip fil:

mugs snabelting bbsyd.dk
Avatar billede Tago Juniormester
27. april 2011 - 13:43 #5
Ja det er ikke noget problem. ( er sendt )
Avatar billede mugs Novice
27. april 2011 - 14:50 #6
Db returneret med et par rettelser.
Det er svært at kommentere, hvad jeg har lavet. Det kræver at man ser db.
Avatar billede mugs Novice
28. april 2011 - 09:25 #7
Tak for point.