Avatar billede tre Nybegynder
31. juli 2001 - 13:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC-filnavne på mac

Hej Eks.

Er det muligt at se det fulde windows-filnavn fra en iso-9660 format cd på en mac.

Det irriterer mig nemlig grænseløst at f.eks. mine quark dokumenter ikke selv finder billederne, da filnavnene er blevet ændret.

Desuden er det også bøvlet at browse en cd igennem og se på de korte filnavne hvis man har 5 filer der hedder næsten det samme.

Håber der er nogen der kan hjælpe med at give min mac muligheden for at læse det fulde windows-filnavn...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. juli 2001 - 13:48 #1
Nix... hvis du skal læse de lange filnavne, skal CD\'erne brændes i Joliet format.

NanoQ
Avatar billede tre Nybegynder
31. juli 2001 - 13:50 #2
Jeg brænder allerede i Joliet-format for at få muligheden for de 64 tegn (mener jeg det er).

Men på mac\'en viser den kun de 8....
Avatar billede macintosse Nybegynder
31. juli 2001 - 13:53 #3
brug
Joliet Volume Access 1.4.2.

Værktøjet til alle der modtager CDére brændt på PC. Dette er nøgleåbneren til alle formater.
Avatar billede macintosse Nybegynder
31. juli 2001 - 13:59 #4
Avatar billede tre Nybegynder
31. juli 2001 - 14:00 #5
Har allerede hentet den et andet sted.

Tak for hjælpen.