Avatar billede rookie44 Juniormester
13. april 2011 - 17:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sortering i rapport

Jeg laver en simpel rapport, kilden er en forspørgsel med Varenr, Varenavn, Købspris, Beholdning og værdi sorteret i stigende varenr-orden.
Sorteringen går godt, men når jeg i rapport foden vil opsummere den totale værdi, står varerne lige pludselig ikke i varenr orden mere - hvorfor?
Avatar billede mugs Novice
13. april 2011 - 18:00 #1
Hvor sortereer du? I forespørgslen eller i rapporten?

Prøv evt. at bruge guiden rapport til at genererer din forespørgsel.
Avatar billede rookie44 Juniormester
13. april 2011 - 18:35 #2
Jeg sorterer i forespørgslen
Avatar billede rookie44 Juniormester
13. april 2011 - 18:44 #3
Hej mugs

Jeg har prøvet med rapport guiden. Det virker fint også selv om jeg tilføjer sumfeltet til sidst. Du får point
Avatar billede mugs Novice
13. april 2011 - 19:12 #4
Tak for point.
En mulig (og ofte forekommende) fejlkilde kan være, at du sorterer på een måde i forespørgslen og på en anden måde i rapporten. Men fungerer det, er det jo ligegyldig nu.

Guiden er ofte overset, men kan være værdifuld at bruge, idet den tilbyder subtotaler og totaler både i tal og i %.
Avatar billede rookie44 Juniormester
16. april 2011 - 09:44 #5
Jeg sorterede kun i forespørgslen, og skrev jeg rapporten ud uden total værdi i rapportfoden var sorteringen OK.
Men når jeg tilføjede et tekstfelt med totalsum i rapportfoden, blev sorteringen anderledes.
Det kunne jeg ikke forstå!