Avatar billede jernrosen3 Forsker
07. april 2011 - 23:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Virkelig kompliceret vej rundt til internetvisning

Jeg har en bowlingstævne access-database ( engelsk access 2007 ) her er det arrangeret som f.eks. SpillerNavn SpillerStart Dag Tidspunkt etc

Den impoorterer jeg i excel for at lave en ResultatListe - det går huhej vilde dyr herregodt !!! men men men så stopper det sjove !!!

Jeg gemmer den både som resultatliste.excelformat OG som webside resultatliste.htmlformat - så lang så godt Glæde over at det rent faktisk virker !!!! Ie8 og moz fifox viser den ganske udemærket.

Så går jeg i dreamweaver - og så begynder grumme grumme ting at ske !

Jeg finder filen resultatliste.html - både lokalt og remote - beder den om at "syncronice" - HVER F....... ENESTE GANG SKRIVER DEN AT DET IKKE ER NØDVENDIGT MED SYNCRONICATION !!!

Jeg forstår sync....... som at der snakkes mellem harddisk og internet - derefter gør dreamweaver det nødvendige for at holde Internettet ájour - eller hvad ???
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2011 - 23:19 #1
du er langt ude af access, inde i excel og ud igen og så inde i dreamweaver, så det er nok også der du skal stille spørgsmålet...

Med mindre der kommer en dreamweaver ekspert forbi access kategorien!~)
Avatar billede jernrosen3 Forsker
07. april 2011 - 23:25 #2
Okay jeg prøver at uddybe - mit spørgsmål handler vist mest om en omvej / nemmere vej ?

Kan jeg tage min database ( access 2007 ) og vise den på nettet ?

Altså springe excel og dreamweaver over ?
Avatar billede jernrosen3 Forsker
07. april 2011 - 23:30 #3
det er denne side vi taler om :

http://bkcitybowling.dk/filer/Resultatliste%202011%202.htm

Når jeg taster resultater i databasen vil jeg gerne at hjemmeside opdateres lettest muligt.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2011 - 09:26 #4
Det var meningen at access på nettet skulle være en del af 2007, men ms kunne ikke nå det, så det er først kommet med i access 2010.

En løsning er at skabe et html dokument, som viser din forespørgsel/tabel. Det skal skabes i vba, så....

Du kan sende mig din db, så skal jeg prøve at strikke en hurtigt løsning sammen!~)

spg.eksperten@gmail.com
Avatar billede jernrosen3 Forsker
08. april 2011 - 11:14 #5
Jeg vil helst ikke sende databasen, da der kan være personlige informationer i den.

Som jeg forstår din kommentar kan jeg evt. lave en makro i vba der gemmer data - åbner excel - gemmer som html - sletter den gamle html-fil på hjemmesiden - sender den nye til vores hjemmeside - og til sidst lukker alle åbne programmer ?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2011 - 11:41 #6
nej!~)

..man kunne lave en htm fil direkte fra access, som viser resultatet af en forespørgsel...

det skal opbygges ved hjælp af noget vba...

..du kunne sende en version med en smule test data i bare der er nok til at vise et eksempel på output!~)
Avatar billede jernrosen3 Forsker
08. april 2011 - 11:53 #7
Hmmmm - vender tilbage - jeg skal lige have styr på hvilke data, der ligger i basen - og have tilladelse fra personen der ejer rettighederne til basen.

Det er ikke så ligetil.

ByTheWay : Hvad betyder det, når du laver det der ansigt - !~)  ?
UdråberBlinkerSmilerBrækketNæse ?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2011 - 12:35 #8
det er bare en smiley!~)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2011 - 12:29 #9
spg:
Hvordan vil lave det? Vel ikke en skabelonløs (hardwired) sammenkopling af data og layout?
Underholdt mig engang med at erfare muligheden af xslt transformation i vba - følgene blot til illustration af objekter i 'Microsoft xml,3.0' referencen.

Sub transformXmlToTabels(xmlIn, xslt)
    Dim domIn As DOMDocument30, domStylesheet As DOMDocument30, domOut As DOMDocument30
    Dim tblDescNode As IXMLDOMElement, rec As IXMLDOMElement
    Dim tblName, fldList

    Set domIn = New DOMDocument30
    domIn.async = False

    sqlE.Delete tbl.InvLine
    sqlE.Delete tbl.Invoice
    If domIn.Load(xmlIn) Then
        Set domStylesheet = New DOMDocument30
        domStylesheet.Load xslt

        If Not domStylesheet Is Nothing Then
            Set domOut = New DOMDocument30
            domIn.transformNodeToObject domStylesheet, domOut
            domOut.Save "C:\var\access\domout.save.xml"
            End If: End If

    Set domIn = Nothing
    Set domOut = Nothing
    Set domStylesheet = Nothing
End Sub

Det man kan gøre, er ikke som ovenstående, men opbygge domIn fra tabelindhold vha appendChild, createElement mm.

Jeg kan godt komme med at mere udbygget eksempel hvis nogen vil se det.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2011 - 22:16 #10
nej, jeg opbygger hele html koden, manuelt i vba, loop'er derudad og bruger print # funktionen til at lave en htm fil!~)
Avatar billede jernrosen3 Forsker
12. april 2011 - 06:34 #11
Jeg har ikke fået tilladelse til at dele databasen af ejeren, så jeg kan ikke få svar ad denne vej.

---> spg Tak for at du gad bruge kræfter.

Smid et svar så jeg kan få lukket.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2011 - 21:17 #12
..det er bare iorden...

..han skal nu ikke være så nervøs, jeg har databaser nok, fnis!~)

jeg søgte på *.mdb og *.accdb på min maskine og fandt næsten 2000
Avatar billede jernrosen3 Forsker
15. april 2011 - 07:48 #13
Som løsning har jeg valgt at bruge FileZilla til upload af resultatlisten.
Den kan bruge drag-and-drop og overskriver automatisk til nyeste fil.
Meget nemmere end dreamweavers måde at håndtere tingene på *S*

Gudskelov at jeg fandt en vej uden om alle hjemmesiders mareridt - dreamweaver *S*