Avatar billede torbenuk Novice
07. april 2011 - 10:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Access - Opdater - Tabel

Jeg har desværre været nød til at gå tilbage til en gammel backup af min database, idet den nye pludselig giver nogen meget lange svartider. Spørgsmål: jeg har en stor masterfile med mange oplysninger i både den nye og den gamle database. Jeg vil gerne opdater den gamle masterfile med oplysningerne fra den nye. Hvordan gør jeg det. Jeg vil helt ikke overskrive den gamle masterfile, idet den indeholder rigtige mange kæder til andre tabeller. Men er det muligt bare at opdater den gamle masterfile på en let måde.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2011 - 10:49 #1
skulle vi ikke hellere tage et kig på den nye database?~)
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2011 - 11:14 #2
Har du prøvet at reparere/komprimere?
Avatar billede torbenuk Novice
08. april 2011 - 07:58 #3
Jeg har både repareret og komprimeret flere gange uden held. Men jeg har taget back-up af min database dagligt, hvorfor det ikke er noget større problem at tage tage en backup frem der virker. Jeg har så overført de nye moduler, jeg har lavet i mellem tiden. Men det er bare min masterfile, som jeg gerne vil have opdateret på en let måde.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2011 - 09:28 #4
når du siger masterfile, hvad mener du så?~)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2011 - 09:30 #5
hvis du har 2 tabeller, så kan du med guiden forespørgsler oprette en forespørgsel, som tilføjer de poster fra en tabel, som ikke er i en anden tabel... er det sådan noget du tænker på..
Avatar billede torbenuk Novice
08. april 2011 - 09:49 #6
Hej spg,

Tak for dine svar. Jeg har løst problemet ved at slette alle links i den gamle database og overskrive den gamle tabel og reetableret alle de gamle links. Men dit sidste svar kunne sikkert også have virket. Du får selvfølgelig dine point som tak. Skriver du lige et svar.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2011 - 09:52 #7
Godt du fandt en løsning!~)