Avatar billede per2edb Praktikant
06. april 2011 - 23:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indlæsning af Session

Jeg har en content aspx side lavet i ASP.Net4 VB

Jeg har 3 Session på siden men de bliver ikke indlæst????
Nedenunder er koderne. Hvordan skal de se ud så det virker?

<script type="text/javascript" language="VB" runat="server">
  Private Sub Page_Load2(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
      Session.Timeout = 120
      Session("SubDomaene")="Forside"
      Session("Sprog")="DA"
  End Sub
</script>
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2011 - 07:49 #1
bliver sessions ikke sat - eller kører din event ikke? umiddelbart kender jeg ikke en event der hedder page_load2, så måske har du bare sat et 2-tal for meget ind.
Avatar billede per2edb Praktikant
07. april 2011 - 09:14 #2
Jeg har bestilt tid hos optikeren :-)  Tak

I tillæg:
Jeg sidder og roder med Session som jeg benytter som en variabel der anvendes på andre sider (altså en global variabel)
Jeg opfatter den som baseret på cookies.
Hvis det er sandt, hvad så om 3 mdr når EU lovgivningen mod anvendelse af cookies sikkert vil medføre mange slår dem fra!.

Jeg har læst noget med at man i web.config kan sætte cookies.
Er det noget jeg skal?

Vil du lave det så jeg kan give point
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2011 - 09:30 #3
Der er vist ikke særlig mange der ved hvad der er fup og hvad der er fakta omkring dette cookie-tiltag så jeg tør ikke give et endeligt svar - men som jeg har forstået det så er der ikke problemer med cookies der sættes for i det hele taget at få siden til at fungere. Samtidig, der findes 2 slags cookies - session-cookies og cookies-cookies og mit gæt er at tiltaget ikke gælder session-cookies da de ikke er persistent.
Avatar billede per2edb Praktikant
07. april 2011 - 09:33 #4
Tak for hjælpen