Avatar billede zeuner Nybegynder
03. april 2011 - 20:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP

Hej

Jeg har haft en nedbrud af min computer..
Kunne ikke komme ind i den.

Jeg har nu ved hjælp af linux fået adgang... jeg har fået alle  mine dokumenter ud.. nu vil jeg meget gerne rede mit adressekardotek i outlook... men hvor ligger det?

kan det efter geninstalering af min computer hentes ind igen??

venligs

Kim
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
03. april 2011 - 20:56 #1
Din outlook.pst indeholder alle dine outlook-oplysninger, herunder mails, kontakter, noter, kalender mv..

Du kan finde din outlook.pst her:

Windows 7/Vista:
c:\Documents and Settings\DIT-WINDOWS-BRUGERNAVN\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Windows XP:
C:\Documents and Settings\DIT-WINDOWS-BRUGERNAVN\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Du skal blot tage backup af din outlook.pst (og eventuelle arkiv-pst-filer). Når du har geninstalleret outlook, kan du blot kopiere din gamle outlook.pst-fil tilbage i mappen.

Held og lykke. :)
03. april 2011 - 20:58 #2
... Og vi snakker om XP's Outlook Express ?

http://support.microsoft.com/kb/270670/da
03. april 2011 - 20:59 #3
Ref #1: Det nævnte er for M$ Outlook fra M$ Office Pakken!
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
03. april 2011 - 21:20 #4
Ah, det er lidt mere tricky med Oulook Express - tænk at det stadig bruges. Så forstår jeg bedre hvorfor du omtaler Microsoft i den nedladende tone. :)

Outlook Express gemmer settings i registry'en:
http://theos.in/windows-xp/where-does-outlook-express-store-the-pstdbx-data-file/

Få adgang til windows registry via linux:
http://thelinuxgirl.blogspot.com/2009/01/editing-windows-registry-through-linux.html

Held og lykke.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2011 - 21:30 #5
Hvia du laver en reparation af Windows skulle det ikke ændre sig. Det er kun Windows systemfilerne der overskrives med nye så det kan starte op igen.

Geninstallerede en Xp maskine med recovery diske for et par uger siden. Her blev alle de foretrukne i Explorer ikke slettet, så jeg tror det er det samme med Outlook Express.

(Ret mig lige hvis jeg tager fejl).
Avatar billede zeuner Nybegynder
03. april 2011 - 22:00 #6
Men jeg er ikke sikker på jeg ved hvordan dette gøres....
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2011 - 22:56 #7
Vi må lige få en tilbagemelding fra de andre før du går videre på det jeg skrv i #5. Det ville være ærgerligt hvis det blev slettet.
04. april 2011 - 06:49 #8
...recovery diske ... - hvis der er tale om "Factory Recover/Restore" bliver ALT SLETTET!
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2011 - 08:07 #9
Nu var det jo også kun de foretrukne jeg så der var tilbage. Var ikke inde i Outlook Express for at se her.
Men tak for info Karise Larry.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2011 - 08:45 #10
Lagringsmappen for Outlook Express hos mig er (skjult mappe)
C:\Documents and Settings\"BRUGERNAVN"\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{0F829F7E-9477-4A2C-9A21-324A16BB068F}\Microsoft\Outlook Express

Hvis man tager en backup af data herinde og lægger dem tilbage når Windows er oppe igen, skulle det så ikke kunne fungere?
Avatar billede zeuner Nybegynder
15. august 2011 - 08:34 #11
Takker
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2011 - 15:58 #12
Hvem har løst problemet for dig?
Eller er der ingen løsning?
Du har jo selv taget point.
Avatar billede zeuner Nybegynder
15. august 2011 - 16:12 #13
Ups... hvordan tildeler jeg point... har aldrig prøvet det før og kan da godt se jeg har lavet en fejl her...

Kan du give mig en opskrift??

Kim
15. august 2011 - 16:18 #14