Avatar billede nugga Nybegynder
25. marts 2011 - 20:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

skift fra dvi til vga

hej jeg har en samsung t220 skærm som jeg primært bruger som skærm til min stationære computer.
Jeg kunne godt tænke mig at sætte min MacBook Air til skærmen engang imellem da jeg blandt andet arbejder med Xcode på den. Hvor 11 tommer er lige i underkanten af hvad der er behageligt at arbejde på.

Problemet er at jeg skal have det lavet det så jeg nemt og hurtigt kan skifte mellem min min mac og min stationær. Altså gerne uden at slukke min stationær.
Lige nu er begge computere sat til skærmen, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at skifte fra den ene til den anden uden først at slukke den ene computer.

Ville høre om der var en måde hvor på man kan skifte fra den ene port til den anden, på samme måde som når man skifter fra ens spille konsol til ens modtager boks på et fjernsyn.

på forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
25. marts 2011 - 20:58 #1
altså udover, at du risikerer at brænde skærmen af, da du kobler den til to maskiner løbende med hvert sit 'stel'
begrebet "dvi switch" er svært, så her er link
http://www.avxperten.dk/dvi-tilbehoer/dvi-switch/dvi-switch.asp?gclid=CI7K74S_6qcCFYNI3godem51cg
hvis du kun har vga på den ene maskine, så brug en vga->dvi kobling derudover. Det kan fx være http://www.avxperten.dk/adaptere/vga--dvi-adaptere/vga-til-dvi-adapter.asp (se lige på stikket - det kan være, du ska bruge et 'den anden vej') - så er det dette: http://www.avxperten.dk/adaptere/vga--dvi-adaptere/dvi-til-vga-adapter.asp
Avatar billede nugga Nybegynder
25. marts 2011 - 21:08 #2
hmm okay tak.
Er ikke sikker på jeg gider købe en helt masse udstyr bare for det her.
Men eller tak, skriv venligst et svar hvis du ønsker point
Avatar billede claes57 Ekspert
25. marts 2011 - 21:10 #3
bare luk - men hvis du skifter stik mens udstyr er tændt, så risikerer du, at skærm / skærmudgang dør.
Du skal bruge noget med 'fælles stel'.
25. marts 2011 - 21:29 #4
Skal det forstås sådan at skærmen har et
VGA stik -> [MacBook Air]
DVI stik -> [Stationære PC]

Så burde der også være en slags (knap)omskifter på forkanten til at skifte mellem VGA / DVI indgangen...

---

... hvis alle 230V elementer har samme jord på 230V stikket, så er du over dette evt. problem. Sådan gør jeg altid ved mine 'systemer' ...
Avatar billede nugga Nybegynder
25. marts 2011 - 23:50 #5
Mange tak for svarene.
Claes,  jeg slukker selvfølgelig for strømmen til skærmen når jeg skifter stikket. Jeg tror godt nok ikke at chancen for at ødelægge skærmen er specielt stor, jeg har selv sløset lidt og skiftet stik uden at slukke for skærmen af og til og jeg har aldrig haft problemer.

Karise_larry de eneste knapper der er på skærmen.  Er Fem menu knapper der sidder på siden som kan bruges til at lave nogle små indstillinger på skærmen. Jeg har kigget hele menuen igennem, men synes ikke rigtigt jeg kunne finde noget brugbart. Men jeg vil nok lige tage et kig igen og vende tilbage lidt bagefter.
Avatar billede nugga Nybegynder
26. marts 2011 - 20:32 #7
tak karise.
Selvom jeg ikke lige fandt et svar på mit spørgsmål i dine link, fik jeg i stedet indstillet min skærm så farverne bliver mere præcice.
02. maj 2011 - 17:40 #8
Lægger et [svar] ...