Avatar billede joki Juniormester
25. marts 2011 - 11:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken event

Hej

Jeg har en form som indeholder en subform ( de er linket sammen )vist som "Fortløbende formularer". I min subform ønsker jeg at køre noget kode, hver gang main form skifter record og min subform derfor også skifter record.
I min subform har jeg benyttet event "Ved aktuel" hvor jeg  benytter .RecordSetClone for at få en kopi af det aktuelle recordset, men det ligner at jeg får recordset fra subform baseret på den tidligere record i mainformen.
Hvordan løser jeg dette ?

På forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
25. marts 2011 - 12:46 #1
Udfører kopiering, flyt til ny og indsæt i een arbejdsgang:

DoCmd.RunCommand acCmdSelectRecord
DoCmd.RunCommand acCmdCopy
DoCmd.GoToRecord acForm, "FORM NAVN", acNewRec
DoCmd.RunCommand acCmdSelectRecord
DoCmd.RunCommand acCmdPaste
Avatar billede joki Juniormester
25. marts 2011 - 14:53 #2
Jeg løste ved at flytte til første post i recordset inden jeg gemmenløb det.
Avatar billede mugs Novice
25. marts 2011 - 15:13 #3
Så læg et svar og luk spørgsmålet.

Du har 1890 point ude at svømme. Synes du ikke det er på tide, at du får ryddet lidt op i dem. Vi kan ikke blive ved med at tage dig alvorligt, så længe du ikke gider afslutte dine spøgsmål
Avatar billede joki Juniormester
29. marts 2011 - 10:06 #4
Lukket :-)