Avatar billede Nighthawk43 Nybegynder
19. marts 2011 - 23:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find alle tabeller

Hej,

Findes der en eller anden smart metode til at finde alle de tabeler som indeholder en bestemt værdi feks. varenr. XXXXXX
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2011 - 02:34 #1
Nej. Du er nødt til at søge i alle tabeller og alle kolonner.
Avatar billede Nighthawk43 Nybegynder
20. marts 2011 - 18:43 #2
Hej Arne

Det er jeg klar over, det var mere om man kunne lave en wildcard søgning som rendte igennem alle tabeller og kolonner.

Jeg er fuldstændig klar over at det er fuldstændig overkill at lave en søgning på den måde.

Og det er herller ikke noget der skal bruges i drift, kun til test.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2011 - 18:54 #3
Ingen smart måde.

Du finder tabel og kolonne navne i INFORMATION_SCHEMA og konstruerer noget SQL der søger.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2011 - 01:50 #4
OK?
Avatar billede Nighthawk43 Nybegynder
18. april 2011 - 00:19 #5
Hej Arne,

Tak for svaret, beklager den noget forsinkede tilbagemelding.

God Påske