Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2011 - 17:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Grumset TV signal på Sony 46EX710?

Der er heller ingen lyd på TV'et, kun støj. Hvad kan det skyldes? TV'et er helt nyt.
Avatar billede Red0z Nybegynder
19. marts 2011 - 17:29 #1
Signalet fra antennestiket kunne være en mulighed
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2011 - 20:39 #2
Det virker fint med et almindeligt CRT TV, det er kun på det nye Sony at billedet ikke bliver optimalt. Findes der evt. en fine-tune mulighed?
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
19. marts 2011 - 23:05 #3
Jeg vil råde dig til at trække et nyt kabel.

Det gamle tv kan nemt have en bedre analog tuner.

MEN skift dog til digital, det står bare SÅ meget bedre og med det nye tv skal du da have glæde af det.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. marts 2011 - 00:01 #4
og hvordan skifter jeg til digital?

og med at trække et nyt kabel mener du så at købe et nyt antenne stik?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. marts 2011 - 01:55 #5
lige en tilføjelse, der er to stik i min antenne-box.

Jeg bruger det ene ( analog ) og der er billedet flimret/grumset.

På det andet stik passer mit antenne kabel ikke ind.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
20. marts 2011 - 16:00 #6
Det digitale signal får du også igennem det kabel. Det er et spørgsmål om dit abonnement.

Har du kabeltv?

Prøv at søg efter digitale kanaler på dit tv.

Grunden til jeg anbefaler at du køber et nyt antennestik, er fordi der må være noget helt rivende ravende galt, når signalet er så ringe, at du ik engang får lyd med over.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. marts 2011 - 17:47 #7
Jeg har været inde i tv'et og kan se at jeg har trykket "auto-program" over analog. Man kan åbenbart både søge efter kanaler analogt og digitalt, så nu prøver jeg at se om jeg kan finde nogle digitale kanaler for at se om resultatet skulle blive bedre. Plus at jeg prøver med et bedre kvalitets antennestik, så alle muligheder bliver afprøvet.

Der er iøvrigt to muligheder når jeg søger digitalt: Der står "choose: antenna or cable" - hvilken skal jeg vælge?
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
20. marts 2011 - 18:23 #8
Hvis du har kabel tv er det CAble, har du din egen antenne, ja så er det "antenna"
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
20. marts 2011 - 18:25 #9
Jeg har selv et sony i soveværelset, og forskellen på analog og digital, er som at gå fra vhs til blue ray, der er enormt stor forskel i billedekvaliteten.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. marts 2011 - 18:39 #10
Jeg ved faktisk ikke om jeg har kabel tv eller antenne, men nu har jeg prøvet at søge digitalt via. "antenna", men den fandt intet. Nu prøver jeg så med "cable".
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. marts 2011 - 18:51 #11
Nu har jeg prøvet både "antenna" og "cable" og den finder intet som helst. Det er kun med analog TV at den finder TV kanaler.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. marts 2011 - 19:34 #12
nu har jeg også testet med et guldbelagt antenne kabel og resultatet er det samme. flimmer,ingen lyd,osv. En ting jeg dog ikke forstår, når man sætter den til "auto-program" så finder den tv kanalerne. Og i samme sekund som den har fundet tv kanalen står billedet flot og klart. Men istedet for at lade billedet stå flot og klart fortsætter TV'et med at "justere" billedet så der kommer flimmer/grums på skærmen. Når den så er færdig med at tilføje flimmer/grums og lyden er ødelagt så går den videre og gør præcis det samme med næste tv kanal. Hold kæft det er et underligt TV.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
21. marts 2011 - 16:31 #13
Bump.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
21. marts 2011 - 21:41 #14
Kom lige til at tænke på noget. Har du indstillet Land korrekt?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. marts 2011 - 16:25 #15
Det lykkedes, jeg måtte ind og finde netværks ID'et og indstille det manuelt. tak for svaret. smid evt. et svar.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. april 2011 - 09:14 #16
For høflighedens skyld vælger jeg selv at smide et svar så tråden kan lukkes.