Avatar billede aphandersen Juniormester
18. marts 2011 - 21:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indlæs PDF fra database

Hej jeg har komponenten AxAcroPDF1 i mit program. Jeg har i et databasefelt gemt textindholdet af en PDF-fil (Fås ved at åbne en PDF i notesblok og kopiere derfra). Tanken var så at man kunne gemme en pdf i databasen og indlæse den derfra ved at gemme tekstkomponenten i databasen.

Jeg har prøvet følgende kode:

AxAcroPDF1.src = ds.Tables(0).Rows(0).Item("indhold")

Men den viser ingenting. Heller ikke nogen fejl. Ved i hvordan man gør?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2011 - 22:12 #1
hvilken type er AxAcroPDF1.src ?
Avatar billede aphandersen Juniormester
19. marts 2011 - 07:17 #2
AxAcroPDF er den der komponent man kan tilføje fra Adobe Reader så man kan se PDF med den.

Men src er en Public overridable property src() as string. Siger det dig noget.

Har du nogen ide om man evt. kan løse det her på andre måder?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2011 - 13:36 #3
Indeholder ds.Tables(0).Rows(0).Item("indhold") en streng med PDF i?
Avatar billede aphandersen Juniormester
19. marts 2011 - 14:05 #4
Ja, lige præcis. Jeg har åbnet en PDF-fil i notesblok og indsat indholdet i denne.
Avatar billede aphandersen Juniormester
24. marts 2011 - 11:16 #5
Umiddelbart kan det altså ikke lade sig gøre med denne komponent og jeg lukker derfor tråden.