Avatar billede musikven Nybegynder
14. marts 2011 - 18:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mange input-felter giver problemer med database?

Hej alle gode mennesker.
Jeg har lavet musikven.dk, som har over 50 brugere, men jeg har opdaget, at af og til kan folk ikke registrere sig som nye brugere.
Registreringssiden ligger på http://www.musikven.dk/tilmelddigartist.php, og selve registreringen sker via /Operation/register2.php.
Jeg har testet det uden problemer et hav af gange, gennemtjekket koden masser af gange - men alligevel får jeg i ny og næ en mail om en person, der mislykkes med tilmeldingen.
På forhånd TUSIND TAK for hjælpen! (også på vegne af kommende brugere)
KH ANDERS.
Avatar billede nemlig Professor
14. marts 2011 - 19:19 #1
Ud fra ovenstående vil der være rent gætteri, hvori problemet er.
Du må oplyse noget mere om hvad fejlen siger og så præsentere os for noget kode.
Avatar billede musikven Nybegynder
14. marts 2011 - 19:51 #2
Det er rigtigt. Jeg kan ikke selv fremkalde fejlmeddelelsen, da det fungerer fint i 4 browsere på min computer (selvom jeg fornemmer, at det er et browserkompatibilitetsproblem), men den essentielle kode, går jeg ud fra, er:

$sql="INSERT INTO artister (tid, brugernavn, kodeord, fornavn, mellemnavn, efternavn, vej, vejnummer, vejetage, område, postnummer, city, region, telefon, mail, dag, måned, år, køn, niveau, erfaring, instrumenter, beskrivelse, varighed, varighed2, status, nyhedsbrev)
VALUES
('$tid','$_POST[brugernavn]','$_POST[kodeord]','$_POST[fornavn]','$_POST[mellemnavn]','$_POST[efternavn]','$_POST[vej]','$_POST[vejnummer]','$_POST[vejetage]','$_POST[område]','$_POST[postnummer]','$_POST[city]','$_POST[region]','$_POST[telefon]','$_POST[mail]','$_POST[dag]','$_POST[måned]','$_POST[år]','$_POST[køn]','$_POST[niveau]','$_POST[erfaring]','$_POST[instrumenter]','$_POST[beskrivelse]','$_POST[varighed]','$_POST[varighed2]','$blank','$nyhedsbrev')";
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. marts 2011 - 20:10 #3
måned, år, køn er ikke så smart at bruge i tabel-, felt-, og databasenavne. Men hver gang du laver noget med databasen, kan du gemme en logfil, sende mail til dig selv eller lignende, for at se hvad der sker når folk laver noget.
Avatar billede musikven Nybegynder
15. marts 2011 - 13:40 #4
Hej Michael.
Okay. Så har jeg tre ting:
1) Hvor sandsynligt er det, ifølge dig, at det er æ, ø og å, der forårsager problemerne, jf. forskellige browsere?
2) Hvordan sætter jeg det op med logfilen, så jeg kan pinpointe problemets kerne, skulle det ske igen?
3) Alternative forklaringer?
KH ANDERS.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. marts 2011 - 14:25 #5
1. Hvem siger det har noget med browseren at gøre?
2. Det sker åbenbart når man skal registrere sig, så det kan vel ikke være så svært at lige lave en tekstfil med diverse variabler.
Avatar billede musikven Nybegynder
16. marts 2011 - 08:38 #6
Tak, jeg fjerner specialtegnene og laver logfil, hvis jeg får flere sure mails..