Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2011 - 09:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken kommando ?

Jeg har haft brug for det nogle gange:

Når jeg starter openSUSE op i fejlsikret spørger den ofte om login og password.

Hvad skal jeg skrive, når den sorte skærm er der, og jeg gerne vil starte op i fejlsikret ?
Avatar billede KHHP Juniormester
14. marts 2011 - 09:52 #1
Du skal skrive dit brugernavn til openSUSE og bagefter vil den bede om dit password.
Hvis du ikke har oprettet noget endnu, skriver du bare root og passwordet er vist nok det samme, ellers skal der intet stå når den beder om password
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2011 - 10:04 #2
Jeg skal længe end det

Skriver jeg mit brugernavn og password er jeg logget ind som root , ligesom i konsollen.

Der bliver efterlyst en kommando, og det er den jeg mangler
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
14. marts 2011 - 11:53 #3
Hej..

Prøv at skrive -->

Startx

og dernæst enter..
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2011 - 12:27 #4
Er prøvet.

Kommer ingen vegne ved det
Avatar billede double-g Juniormester
14. marts 2011 - 19:21 #5
Det der sker er at din computer kun boot'er til runlevel 3 og du skal op på runlevel 5 for at x11 starter så du kan køre dit skrivebordsmiljø.

Du skifter fra runlevel 3 til runlevel 5 (P.S. der er ikke noget runlevel 4) ved at logge ind som root og skrive kommandoen

init 5

Fidusen ved at starte i runlevel 3 er at du der kører på helt basale grafikkortsdrivere, så hvis dine skærmindstillinger/grafikkortsdrivere crasher under opstarten, så kan du reparere dem i runlevel 3

da YAST kan køre i runlevel 3. Det kræver dog ret meget arbejde med <tab> tasten :-)
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2011 - 20:15 #6
Sådan skal det åbenbart gøres double-g

Lige præcis, når der kommer en my udgave af openSUSE, var det måske en ide at komme lidt oftere på E. Du er nogle gange manglet :-)

Smid et svar og tak for din hjælp
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2011 - 21:00 #7
http://www.eksperten.dk/spm/934159

Hvis du får tid og det ikke er løst til den tid, vil du også være velkommen til at se med her
Avatar billede double-g Juniormester
15. marts 2011 - 13:22 #8
11.4 er uden sammenligning den bedste openSUSE til dato, så jeg regnede faktisk ikke med at den kunne give nogen nævneværdige problemer

:-)