Avatar billede Lundebaby Nybegynder
08. marts 2011 - 11:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Eksten harddisk problemer?

Jeg har en ekstern harddisk som jeg har haft i 1½-2 år ca. og her på det sidste så når jeg åbner mappen til harddisken eller afspiller en film eller noget andet fra den, begynder den at arbejde som en sindsyg og hele filmen lagger/hakker hele tiden, nogen som ved hvorfor, den har nemlig ikke gjort det så meget førhen?

Det er en SEAGATE EKSTERN HARDDISK EXPANSION 1 TB USB 2.0

Nogen som kan hjælpe til om jeg skal installere nogen opdateringer eller noget andet?

På forhånd tak :-)
Avatar billede Blandy Praktikant
08. marts 2011 - 11:21 #1
Jeg har nøjagtig selv samme model derhjemme. Men har ingen problemer med den da. Er det fordi du kan hører at hdd skiverne komme op i høje omdrejninger
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
08. marts 2011 - 11:28 #2
Ja den siger hele tiden noget, ved ikke noget om det er hdd skiverne, men den siger hele tiden noget og tit højere end den før har gjort.
Avatar billede Blandy Praktikant
08. marts 2011 - 11:33 #3
Altså synes selv at den model larmer en smule når den spinner skiverne. Men hvad er det for en "lyd den laver"? Er det som metal der går imod hinanden ellerbare en summen lyd?
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
08. marts 2011 - 11:44 #4
ved ikke hvordan man skal forklare det, men den siger "klik-klik-klik" hele tiden, det kan også være det er metal der får det til at sige sådan måske
Avatar billede Blandy Praktikant
08. marts 2011 - 11:47 #5
OBS!!! Får alle dine filer ud af din eksterne harddisk hurtigest muligt. De klik lyde du snakker om, er sandsynligvis bærarmen til læserhovedet i din eksterne harddisk som er ved at stå af. Det kan resulter i at din harddisk bliver permanent ødelagt inden for meget kort tid.
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
08. marts 2011 - 11:54 #6
Jamen, den har gjort det siden jeg købte den (troede bare at den skulle sige sådan, ellers havde jeg også returnet den igen), bare ikke så meget, det er faktisk kun lige idag at den har gjort det meget, men lige nu holder den en pause med det, og har desværre ingen steder at ligge alle de 800 GB hen :S :(

- men der er ikke sket noget endnu - 7, 9, 13 :)
Avatar billede Blandy Praktikant
08. marts 2011 - 11:57 #7
Hmm oki. Altså min egen giver kun en klik lyd når den starter op, hvor efter man bare kan hører en summen lyd af diskene der drejer rundt. Men laver den klik-lyde hele tiden så er der et eller andet galt. For min gør det overhovedet ikke, og har aldrig gjort det.
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
08. marts 2011 - 12:07 #8
hmmm :( så kan det være jeg snart skulle kigge efter en ny, de laver dem nemlig ikke mere andet end dem på kun 500 gb, så kan heller ikke ringe til dem og høre ang. garantien, hvis jeg ikke kan få en ny.
Avatar billede Blandy Praktikant
08. marts 2011 - 12:29 #9
Hvad laver de ikke mere siger du? Altså den du har nu kan du stadig få fat i. Og der er stadig garanti på din harddisk hvis den er under 2 år gammel.
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
08. marts 2011 - 12:38 #10
Pixmania det er der jeg har købt den og den er udgået i 1 TB, de laver dem kun på 500 GB nu. Men jeg må lige ringe og høre nærmere hos dem. men tak for svarene :-)
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
08. marts 2011 - 12:38 #11
her er dine point :-)
Avatar billede Blandy Praktikant
08. marts 2011 - 12:42 #12
He he du kan finde den i danmark. prøv dette link. Her samme model på 1 Terabyte. til de 500 kr.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=596861&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Du skal lige accepter mit svar, og ikke selv ligge svar ;-)
Avatar billede Blandy Praktikant
08. marts 2011 - 12:43 #13
Ellers her: http://www.compware.dk/shop/default.asp?varespec=515467

Her har de den på lager.
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
08. marts 2011 - 12:46 #14
okay tak for det :-)